Ettevõtte neljanda kvartali käive kasvas aastaga kaks protsenti, 13 miljoni euroni. Aastamüük kasvas ühe protsendi võrra 47,5 miljoni euroni.

Balti regiooni jaeäri elavnes peale kolme kvartali pikkust languse perioodi ning saavutas neljandas kvartalis kahe protsendilise müügikasvu võrreldes eelmise aasta neljanda kvartaliga. Sügis-talvise hooaja kollektsiooni pakkumine, sealhulgas Montoni sünnipäeva- ja olümpiakollektsioon, tõi novembris ja detsembris külastajad taas kaubanduskeskustesse. Müügi kasvule aitas kaasa nii tehingute arvu kui keskmise ostu suurenemine. Aasta kokkuvõttes oli jaemüük 39,5 miljonit eurot vähenedes eelmise aastaga võrreldes 1%.

„Jaeäris oli neljandas kvartalis Baltika Grupile oluliseks projektiks pop-up poe avamine Soomes, läbi mille kaardistame uuele turule sisenemise võimalust,“ kommenteerib Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder jaeturgude arenguid.

Hulgi- ja frantsiisimüük vähenes neljandas kvartalis 7% ja oli 0,86 miljonit eurot. Hulgi- ja frantsiisimüügi mahtu kasvatasid hiljuti lisandunud Serbia turg ning kaubamajade kett Peek & Cloppenburg Sakasamaal ja Austrias. Neljanda kvartali müügi languse peamine põhjus oli Ida-Euroopa frantsiisipartnerite keerulisem majanduslik olukord ning väiksem nõudlus uute tellimuste järgi. Kui frantsiisimüük neljandas kvartalis vähenes, siis hulgimüük kasvas, mille üks põhjusi oli PyeongChang olümpiakollektsiooni toodete edukas müük partneritele. Aasta kokkuvõttes kasvas hulgi- ja frantsiisimüük 5% ja oli 6,3 miljonit eurot.

Baltika Grupi e-poe Andmorefashion.com müügitulu kasvas neljandas kvartalis 38% ning oli 0,43 miljonit eurot. Kokku võeti neljandas kvartalis vastu 7 300 tellimust 31st riigist. Aasta kokkuvõttes kasvas e-poe Andmorefashion.com müügitulu 38% ja oli kokku 1,47 miljonit eurot.

Jaeturu ja e-poe müügitulu kasvu kõrval toonitab Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder ka tugevaid majandusnäitajaid: „Teisel poolaastal ettevõttes rakendunud konservatiivsem kulupoliitika ja efektiivsem varude juhtimise protsess koos soodsamate sisseostu tingimustega taastas aasta lõpus brutokasumi kasvu ning päädis viimase viie aasta kõrgeima kvartalis teenitud brutokasumi marginaaliga“. Ettevõtte brutokasumi marginaal oli neljandas kvartalis 54,9% paranedes aastaga 3,1 protsendipunkti võrra. Kvartali brutokasumiks kujunes 7,1 miljonit eurot, mis on 0,5 miljonit eurot rohkem kui eelmise aasta võrreldav tulemus. Aasta kokkuvõttes oli ettevõtte brutokasum 23,7 miljonit eurot.