Baltika loobub mitmest tuntud brändist, ühendades nad kõike ühe alla

 (21)
Baltika kolme brändi ühinemise järel jääb alles vaid Monton.
Baltika kolme brändi ühinemise järel jääb alles vaid Monton.Foto: (c)Jelena Rudi

Baltika on jõudnud oma radikaalses ümberkorralduses järgmise sammuni ja ühendab seitsme kuu jooksul etappide kaupa Mosaici, Bastioni ja Montoni brändid neist kõige tuntuima ehk Montoni nime alla.

Baltika tegevjuhi Mae Hanseni sõnul pole Baltikal praeguste müügimahtude juures mõistlik viiest brändist koosnevat portfelli hoida, mistõttu ühendab ettevõte järk-järgult mainstream-brändid Montoni, Mosaici ja Bastioni üheks brändiks.

Esimese etapina ühendab Baltika sellest kuust Mosaici meestekollektsiooni Montoni meestekollektsiooniga ja Bastioni kollektsiooni Mosaici kollektsiooniga ning jätkab tegutsemist meeste segmendis ühe ja naiste segmendis kahe brändiga. 2020. aastast tullakse turule uuendatud Montoni brändiga, mis saab olema suunatud senisest laiemale sihtgrupile ning koondab kõik senised mainstream-brändid.

„Usume, et brändide ühendamine Montoni nime alla on Baltika klientidele ootuspärane valik, seda näitab ka meie analüüs. Naiste kollektsioonide brutokasum kasvas eelmise aastaga võrreldes ning enim mõjutas tulemuse paranemist Montoni naiste kollektsioon, ka Baltika veebipoes on Monton ostetuim kaubamärk. Montoni puhul saame rääkida Baltikumis 15 aastat turul olnud brändist, mida tarbija teab ja tunneb,“ ütles Hansen.

Baltika tegevjuht rõhutas, et see ei tähenda, et Mosaici või Bastioni klient enam oma lemmiktooteid ei leia. „40% meie kliendiportfellist tarbis juba täna ühendatavaid brände paralleelselt ja pidi selleks külastama erinevaid kauplusi - nüüd saab ta enda soovitu kätte lihtsalt ja mugavalt ühest kohast. Meie disain ja valik poodides lähtub ka edaspidi meie lojaalsete klientide eelistustest. Brändiuuenduse käigus värskendatakse Montoni brändi olemust nii, et see suudab luua väärtust kõigi kolme brändi klientidele,“ ütles Hansen.

Seotud lood:

Teine oluline muudatus on tootekeskse lähenemise muutmine kliendikeskseks. „Baltika oli seni oma olemuselt "teeme kõigile kõike", aga globaalses konkurentsis ei saa nii toimida. Fookuse leidmine on väga oluline,“ märkis ettevõtte tegevjuht. „Toote mitteistuvus on peamine põhjus, miks inimene poest õnnetult lahkub. Kahtlemata on Baltika tugevuseks see, et oskame õmmelda riideid just Baltikumi kehadele, midagi, mida mitte ükski teine ettevõte ei ole 91 aastat teinud. Me teame, millised lõiked sobivad meie elanikele,“ selgitas Hansen.

Ta lisas, et Montoni rõivad on kolme esimese valiku hulgas, mida inimesed kaubanduskeskustest ostavad. „Meil 500 000 inimesega kliendibaas ja pikk ajalugu. Ja kui vaadata kaubandusvõrku laiemalt, siis on meil hea meel mitmekesistada kodumaise disainiga kaubanduskeskuste valikut, mis oleks Baltika brändideta kahtlemata kohaliku moe võrra vaesem,“ ütles Hansen.