Kahjum tulenes majanduslanguse mõjudest koos valuutade devalveerimisega, teatas Baltika Grupp oma IV kvartali tegevusaruandes.
Ettevõtte müügitulud kasvasid 2008. aastal 3,7 protsenti, kusjuures jaemüügis saavutati 7,3 protsendiline kasv.
Aasta brutorentaabluseks kujunes 53,1 protsenti, aasta varem oli see 55,3 protsenti. Grupp lõpetas 2008. aasta 18,9 miljoni krooni (1,2 miljoni euro) suuruse kahjumiga.

Baltika neljanda kvartali konsolideeritud müügitulu oli kokku 306,8 miljonit krooni (19,6 miljonit eurot) jäädes eelmise aastaga võrreldes samale tasemele.
Neljanda kvartali brutorentaablus oli 48,3 protsenti, möödunud aastal ulatus sama näitaja 58,1 protsendini.
Grupi neljanda kvartali kahjum ulatus 40,4 miljoni kroonini (2,6 miljoni euroni).

Kuigi ettevõte suurendas aastaga oma müügipindu keskmiselt 11 protsenti, kuid müügiefektiivsus langes keskmiselt kolme protsendi võrra.
„Selles on oluline roll kahel tugeval trendil, mis mõjutasid 2008. aasta tulemusi. Ühelt poolt negatiivne müügitrend Baltikumis seoses üldise majandussurutisega ja tarbimise vähenemisega ning teiselt poolt Ida-Euroopa turgude, Ukraina ja Venemaa, valuutade nõrgenemine Eesti krooni suhtes. Kuigi nii Ukraina kui Venemaa näitasid 2008. aastal tugevat müügikasvu, sh väga tugevat võrreldavate poodide müügikasvu, siis seda positiivset trendi vähendas nende riikide valuutade devalveerimine,“ seisis ettevõtte aruandes.


2008. aasta neljandas kvartalis kasvas jaemüük eelmise aastaga võrreldes 1,3 potsenti ning oli kokku 288,4 miljonit krooni (18,4 miljonit eurot).
2008. aasta lõpu seisuga oli Baltikal 134 kauplust seitsmes riigis müügipinnaga 27 068 ruutmeetrit.
Aasta jooksul avati 17, suleti 11 poodi ning viie kaupluse pinda või asukohta muudeti.
Turgude lõikes avati kõige rohkem poode Ukrainas ja Leedus, vastavalt viis ja neli. Venemaal avati kolm kauplust ning Poolas kaks.
Ülejäänud turgudel – Eestis, Lätis ja Tšehhis – avati aasta jooksul üks kauplus.

Sulgemisi toimus kõikidel turgudel välja arvatud Tšehhis.
2008. aastal tõusis Baltika suurimaks jaeturuks Leedu, lükates troonilt siiamaani valitsenud Eesti.
Kõige kiiremini kasvas oodatult Tšehhi, kuhu siseneti 2007. aasta neljandas kvartalis. Kõige rohkem kasvatasid aga müügimahtusid siiski Ukraina (26%) ja Venemaa (17%).

Baltika Grupp, mille emaettevõte on AS Baltika, on rahvusvaheline rõivakaubanduskontsern ja tegutseb Baltikumi ning Kesk- ja Ida-Euroopa turgudel. Baltika Grupp opereerib Montoni, Mosaici, Baltmani ja Ivo Nikkolo jaekette.
Kontsernis töötas möödunud aasta lõpu seisuga 1988 inimest.