„Tegemist on banaalse pettusega. Laev anti ametlikel alustel rendile ühele firmale, mis andis selle omakorda ebaseaduslikult hiinlastele, kes selle juppideks tegid,“ rääkis Primorje krai kuberner Vladimir Mikluševski ajakirjanikele.

Kõik vastutavad isikud on tema sõnul praegu „jooksus“, kuid nende asukoht on väidetavalt siiski teada. Uurimise huvides midagi täpsemat hetkel ei avaldata.

Pärast APECi tippkohtumise lõppu 2012. aastal anti Georg Ots kaheks aastaks rendile Venemaa aktsiaseltsile Tehnomorin. 2013. aasta jaanuaris sõlmis see ettevõte lepingu Hiina firmaga, mis pidi teostama remonttööd, et laev vastaks rahvusvahelistele nõuetele. Eeldati, et pärast laeva moderniseerimist ja vastava dokumentatsiooni vormistamist saab Georg Otsa hakata kasutama rahvusvahelisteks merevedudeks.

Ootamatult lõpetas laeva prahtija rendimaksed Primorski veeteede ametile, mispeale alustasid kohalikud võimud kohtuteed ja võitsid kaks vaidlust – üks puudutas võlgade sissenõudmist ja teine kohustas laeva omanikule tagastama.

Selle aasta märtsis kuulutati Georg Ots „rahvusvaheliselt tagaotsitavaks“. Paraku selgus, et leida pole enam suurt midagi.

Georg Ots saabus Primorskisse 2010. aastal Peterburist, kus seda kasutati ühenduse mereühenduse pidamiseks Kaliningradiga. Parvlaev ehitati 1980. aastal Poolas. Laeva pikkus oli 136,8 meetrit ja laius 21 meetrit, süvis 5,7 meetrit ja kiirus 14 sõlme.
Parvlaevas oli 371 magamiskohta, sealhulgas VIP ja lukskajutid.