Kaubamärgi Pühajärve Beach Party rentimisest loobunud festivali korraldajad teevad sel aastal peo Beach Party Festival nime all, kuid kaubamärgi omanik nimetab seda ebaseaduslikuks ning ähvardab kohtusse pöörduda.

“Võime Coca-Cola pudelile ükskõik, millise nimetuse panna, aga sisu on ikka sama,” ütles Pühajärve Beach Party kaubamärgi omanik Marge Reintam. “Nad võivad festivali teha, aga siis peavad nad ütlema, et see on esimest aastat ja täiesti uus festival.”

Reintam kavatses kaubamärgi maha müüa, kuid samale üritusele uue nime andmisega on festivali korraldajad Priit Kala ning Andreas Lukin tema kaubamärgi väärtust kahjustanud ja ta pöördub oma õiguste kaitseks kohtusse.

Kas see võib tähendada tänavuse festivali ära jäämist, ei soovinud Reintam öelda. Küll aga lisas ta, et jõuab kohtuasja sisse enda enne festivali algust.

Samas ütles Reintam, et tema eesmärk on vaid festivali korraldajatega kokkuleppeni jõudmine kaubamärgi kasutamise osas.

Priit Kala ütles, et peale seda, kui nad olid festivali nime ära muutnud, tuli tõepoolest Reintam ja pakkus kaubamärki müügiks, kuid korraldajatel polnud selle vastu huvi.

“Jah, ta ütles, et ostke see ära, aga me ei rääkinud isegi hinnast,” ütles Kala. “Kui mina tulen teie juurde ja ütlen, et kas te tahate mu vanu sokke ära osta, siis vaevalt me üldse hinna üle arutama hakkamegi.”

Kala sõnul ei pea ta võimalikuks, et Reintami tõttu võiks festival ära jääda. “Marge Reintamile kuulub ainult kolm sõna - Pühajärve Beach Party - ärge ajage seda segamini üritusega,” rääkis ta.

Pühajärve Beach Party kaubamärgi ümber käis võitlus ka 1999. aastal, kui Marge Reintam selle oma nimele registreeris ning kui end festivali idee autoriks nimetav Risto Vuorinen selle vaidlustas. Siis ei suutnud Vuorinen tõestada, et just tema on idee autor.

“Minu jaoks on see väga huvitav, sest pätid ja vargad kaklevad minu algatatud festivali ümber,” rääkis Vuorinen. Tema sõnul on Reintam teinud Kala ja Lukiniga lepingu Pühajärve Beach Party korraldamiseks, mille järgi saab kaubamärgi kasutamise eest kindla raha, kuid Kala ja Lukin muutsid festivali nime ära ja Reintami kaubamärk muutus väärtusetuks.