Saksamaa valitsus peaks täna otsustama, keda soovib riik näha oma partnerina praegu General Motorsile kuuluva Opeli päästmisel, vahendas Reuters.

"Opeli päästmine on oma viimases järgus, seetõttu kirjutasin koos peaministriga kirja Merkelile ja Euroopa Komisjonile, milles palume, et probleemi käsitletaks Euroopa tasandil, nii et me ei jõuaks olukorda, kus Saksamaa leiab lahenduse ja siis peame meie seda tegema," kommenteeris Peeters. "Me ei tohi jõuda olukorda, kus igaüks üritab teisi üle trumbata, olukorda, kus meie peame vaatama, kui palju raha Saksamaa lauale panna saab, ja siis mõtlema, palju meie suudame."

Neljas Opeli tehases Saksamaal töötab 25 000 inimest. Kuid Belgia ja Flandria peaminister juhivad tähelepanu asjaolule, et tegelikult on GM Europe'i tehaseid ka mujal Euroopas: Belgias, Poolas ja Hispaanias asuvad Opeli tehased, Suurbritannias toodetakse Vauxhalle ja Rootsis Saabe. Pea 2600 töötajaga Opeli tehases Antwerpenis toodeti mullu 132 426 autot.

USA autotootja General Motors astus täna taas ühe sammukese pankrotile lähemale, kuna ettevõte ei suutnud veenda küllalt paljusid võlakirjade omanikke vahetama oma võlakirju osaluse vastu GMis. Ettevõte pakkus võlausaldajatele 10 protsendi suurust osalust, kuid sellest jäi rõhuvale enamusele võlausaldajatest väheks. Kui General Motors läheb oma konkurendi Chrysleri järel pankrotti, saab sellest USA ajaloo suurim tööstusettevõtte pankrot. Kui ettevõtet ei taba järjekordne imepärane surmasuust pääsemine, peaks GM avalduse pankrotikaitse saamiseks peaks esitama 1. juunil ehk juba tuleval esmaspäeval.

Fiat: jätame Belgia tehase alles

Opelit soovivad osta Fiat, mis energilise juhi Sergio Marchionne tüürimisel peaks peagi omandama osaluse juba pankrotistunud Chrysleris. Peetersi sõnul on Fiat lubanud Antwerpeni tehase alles jätta. Siiski levivad kartused, et Fiat võib lõpetada Opeli mudelite tootmise, mis turul Fiati omadega konkureerivad.

Ülejäänud kaks Opeli kosilast on Kanada-Austraalia varuosatootja Magna ning samuti varuosaäris tegutsev kontsern RHJ International, millele kuulub ka kõiksugu muid ettevõtteid.

Ärimees Frank Stronachi Kanadas asutatud ettevõte Magna International tõi omanikule rikkuse BMWdele ja Mercedestele osade tootmisega. Korra edutult Chryslerit omandada soovinud Magna pakkumine on Saksa riigile rohkem meeltmööda kui Fiati oma, kuna Magna kavatseb autosid tootma hakata oma brändi nime all.

Stronach on lubanud Opeli integreerida oma autoosi tootva ettevõttega ja tehased kindlasti tööle jätta. Magnal on muu hulgas tugevad liitlassuhted ja Vene autotootja GAZiga, mis aitaks Opelil jala paremini Vene turu ukse vahele saada.

Brüsselis asuv ja Belgia börsil noteeritud investeerimisettevõttele RHJ International kuulub muude varade hulgas osalusi autoosi tootvates ettevõtetes, näiteks Jaapani Asahi Tecis ja Belgia Honsel International Technologiesis. Kaks kolmandikku RHJ käibest on seotud autoosadega.