“Tihe konkurents kütuse jaemüüjate vahel langetab mingil määral nn eurobensiini hinda, mil määral täpselt, on siiski võimatu ennustada,” ütles AS Alexela Oil turundusdirektor Ertti Hermanson. “Samas, kui bensiin 92 jääb, hakkavad mitmed hinnatundlikumad tarbijad seda proovima ja niiviisi tõuseb ka selle bensiini hind.”

Ka Neste Eesti jaemüügijuhi Artur Prauni sõnul poleks eurokütustele üleminekust tingitud bensiin 95 hinnataseme tõus suur. “Konkurents sunniks olukorras, kui kõik firmad ainult eurokütust müüksid, hinda langetama,” sõnas ta.

Nn osavate bensiinide säilitamise ühe ideoloogi, majandusministri nõuniku Heido Vitsuri ennustuse kohaselt tõuseks 95 euro hind tavalise bensiini 95 kadudes siiski. “Praegune 60sendine hinnavahe muutuks kindlasti eurokütuse kasuks, seda teab igaüks” lausus ta. “Kallim kütus pidurdab aga majanduse arengut.”

Kütusefirmade Ühingu juhi Jüri Võrgu sõnul võib eurokütuste tulekul olla hinnatõus veelgi suurem. “Liitri kohta läheksid kütused isegi krooni võrra kallimaks,” sõnas ta.

Soovist lubada Eestis ka järgmisel aastal müüa tavalist bensiini oktaanarvuga 95, loobus Majandusministeerium eelmisel nädalal.

“Teema oli eelmisel nädalal arutusel valitsuse kabinetiistungil ja seal oli kõne all vaid bensiinide 80 ja 92 lubamine kuni järgmise aasta lõpuni, tavalise bensiini 95 nõudest on loobutud,” ütles majandusministeeriumi energeetikaosakonna juhataja asetäitja Ell-Mari Koppel.

Koppeli sõnul pole veel teada, millal bensiinide 80 ja 92 säilitamiseks vajaliku majandusministri määruse eelnõu uus versioon valmib. “Ei julge lubada, et suudan eelnõu ühe päevaga ümber vormistada,” ütles Koppel. “Bensiinide suhtes on asi küll lihtne, küll on laekunud mõned täiendavad ettepanekud kergete kütteõlide osas.”.