Altai krais Rosnefti ja Gazprom Nefti tanklates müüakse kliendikaardi omanikele korraga 20 liitrit bensiini auto kohta, teistes tanklates autokütuse müük peatati, teatas RIA Novosti.

Peterburis, Voronežis, Novosibirskis, Sahhalini ja Altai krais, samuti Brjanskis ei jätku kõikidele soovijatele kõige enam kasutatavaid bensiinimarke AI-92 ja AI-95, teatas Interfaks.

Samal ajal kaalub ka Tomski oblast piirangute seadmist bensiini müügile, sest autokütust jätkub tanklates kõigest kolmeks-neljaks päevaks. Tõenäoliselt tohib alates kolmapäevast Tomskis igale kliendile müüa 20 liitrit bensiini.

Valitsus sunnib administratiivset survet kasutades bensiinimüüjaid hindu alandama, mis muudab kütuse eksportimise palju kõrgema maailmaturu hinna tõttu ettevõtjatele mõttekamaks kui müügi kodumaal. Samal ajal suletakse Venemaa keskregioonis ühe korraga hooldustöödeks neli naftatöötlemistehast.

„Kui suured mängijad nagu Rosneft, Gazprom Neft ja teised alandavad jaehinda viie rubla võrra (ligi 13 euro senti – toim.), siis hulgiostude hind langeb 1-2 rubla võrra,“ selgitas Altai kütuseliidu president Juri Matveiko. „Tuleb välja, et väikesed ettevõtted sattuvad nüüd miinusesse ja turul tekib defitsiit.“

Valitsuse monopolidevastane teenistus näeb bensiini defitsiidi taga kartellikokkulepet, mille eest ähvardab kütusefirmade juhte kriminaalvastutusega.

Naftafirmad on tõtanud selgitama, et neil pole bensiinidefitsiidiga pistmist. Niimoodi kinnitas Rosneft, et vähendas bensiini eksporti võrreldes aasta algusega kaks korda ja diislikütuse eksport vähenes märtsikuus 60 000 tonni võrra, sest suunas need kogused siseturule.

Eile maksis Moskva tanklates liiter bensiini AI-95 keskmiselt ligi 66 eurosenti.