Toornafta hinnaralli

Viimase poolteise nädalaga on maailmaturul bensiini 95E liiter kallinenud 22 sendi võrra, käibemaksu lisades on bensiin selle aja jooksul kallinenud 26 senti.

Hinnatõusu saabumist kinnitas ka Eesti Statoili peadirektor Epp Kiviaed, kelle sõnul on lähiajal tänu dollari kursi püsimisele ülalpool 15 krooni taset ja kütuse maailmaturuhindade kallinemisele oodata järjekordset 20–25-sendist bensiiniliitri hinna tõusu.

Kiviaed lisas, et detsembri algul bensiinihinnale lisanduvast aktsiisist ei saa Statoil mingisugust osa enda kanda võtta. "Statoilil ei ole ladusid, kus saaks bensiini kaua hoida ning sel viisil aktsiisitõusu edasi lükata," põhjendas ta. Kuna Statoilile mõjub aktsiisitõus kohe, siis tähendab see omakorda bensiini kohest ligi 60-sendilist kallinemist ka tarbija jaoks.

Piletihind ei kerki

Bensiini hinda ei saa aeglasemalt tõsta ka Statoili kasumiosa arvelt, ütles Kiviaed. Ta selgitas, et tiheda konkurentsi tõttu ei ole ettevõte suutnud hoida eelarves ettenähtud kasumimarginaali ning Statoil teenib tänavu kavandatust vähem kasumit. Samuti jääb Statoili tänavune kasum alla eelmise aasta omale, prognoosis Kiviaed.

Eesti Bussi tehnikadirektori Urmas Reigo sõnul tõstis Eesti Buss piletihindu novembri algul keskmiselt 16 protsenti ning rohkem firma tänavu tõenäoliselt hindu ei tõsta. "Eks me vaata, mida kütusemüüjad meile hinnaks näitavad, ja kui kütusehind ikka oluliselt tõuseb, siis peame ka piletihinda tõstma," ütles ta. Kütuse- ja piletihind ei tõuse tema sõnul samas tempos – piletite kallinemist takistab tihe konkurents.