Lisaks hakatakse uuest aastast aktsiisiga maksustama ka maagaasi ja elektrienergiat, teatas Eesti Õliühing.

Mootoribensiini liitrihind kallineb 1.32 krooni ja diislikütuse liitrihind 1.56 krooni võrra ning uus aktsiisimaks koos käibemaksuga moodustab kütuse liitrihinnast vastavalt 6.63 ja 6.09 krooni.

„Hoolimata oma vastumeelsusest mootorikütuste aktsiisimaksu riiklikule suurendamisele, mõistavad Eesti Õliühingu liikmed, et riigil ei olnud antud küsimuses paremaid valikuid,” ütles Eesti Õliühingu juht Toomas Saks aktsiisimaksu tõusu kohta.

Eestis otsustati riiklikult mootoribensiini, diislikütuse, eriotstarbelise diislikütuse, petrooleumi, vedelgaasi ja kerge kütteõli aktsiisimäärad tõsta Euroopa Liidu alammäära tasemele eelkavandatust varem, et suurendada aastatel 2010-2011 euro rahatsooniga liitumiseks seatud inflatsioonikriteeriumi täitmise tõenäosust.

„Aktsiisiseaduse muudatusega kehtestatakse Eestis mootorikütustele Läti, Leedu ja Poolaga võrreldes küll kõrgem aktsiisimäär, kuid isegi aktsiisimäärade viimine Euroopa Liidu alamäära tasemele jätab Eesti siiski odava kütusega maaks. Mitmed Euroopa riikide valitsused on seadnud kütuse aktsiisimaksu Eestis kehtima hakkavast Euroopa Liidu alammäärast ligi kaks korda suuremaks,” selgitas Saks.

Aktsiisiseaduse muudatusel on Toomas Saksa sõnul ka mitmeid positiivseid mõjusid. „Nimelt suunatakse riigieelarve kaudu osa Eestis kogutud mootorikütuseaktsiisist teedeehituse rahastamiseks. Selles valdkonnas nähakse lähiaastatel ette võimsaid ja igati kiiduväärt arenguid,” märkis Saks.

Ta avaldas lootust, et kõrgem energia hind toob kaasa ka suurema säästlikkuse ja alternatiivsete kütuste kasutuselevõtu. „Säästlikumate autode kasutamine ja ka edaspidi aktsiisivabade biokütuste tarbimine naftast valmistatud mootorikütuste asemel annab võimaluse vähendada kasvuhoonegaaside õhkupaiskamist ning seeläbi transpordisektori kahjulikku mõju keskkonnale.”