USA dollarites väljendatav Big Maci indeks annab teatava ülevaate konkreetse riigi ostujõust võrdluses mõne teise maaga. Samuti annab pildi sellest, kuidas valuutakursside erinevus mõjutab sama toote maksumust erinevates riikides.

Kui burger tundub mõnes riigis kahtlaselt odav, siis võib see kõneleda sellest, et selle maa valuuta on dollari suhtes allahinnatud.

Värskeima Big Maci indeksi järgi võib pidada üheks kõige allahinnatumaks valuutaks Venemaa rubla, mille väärtus dollari suhtes on 69 protsenti alla hinnatud. Euro on dollari suhtes allahinnatud 19 ja Jaapani jeen 37 protsenti.

Võib öelda, et tänavune Big Maci indeks sellest, et USA dollar on teiste maailma valuutade suhtes pigem ülehinnatud. Dollari tugevuse taga on Föderaalreservi otsus interssimäärasid tõsta ning paljusid teisi valuutasid nõrgestanud maavarade hinnalangus.

Nõrk valuuta annab samas võimaluse ettevõtetele olla oma koduturul konkurentsivõimelisemad, kuna importkaubad on lihtsalt tunduvalt kallimad.

Kui teoreetiliselt peaks odavam valuuta muutma riigi ekspordivõime suuremaks, siis viimasel ajal ei kipu see alati nii olema. Näiteks kui jeen oli dollari suhtes 2013. aastal 20 protsenti alla hinnatud ning tänavu 37 protsenti, siis Jaapani ekspordimahud pole sisuliselt muutunud.

Sarnane pilt avaneb ka Venemaal, kus energiaallikate eksport kiratseb. Siinkohal mängib rolli loomulikult ka kahanenud nõudlus maailmaturul ning ülimadal naftahind, kuid samas ei edene eksport ka nendel tööstusharudel, mis pole energiasektoriga kuigi palju seotud.

Big Mac maksab Venemaa 1,53 dollarit ja USA-s 4,93 dollarit. Eesti ei ole indeksis eraldi välja toodud, kuid euroala keskmine hind Big Maci eest on 4 dollarit. Kõige kallim Big Mac dollarites on indeksisse leitud Šveitsis, kus see maksab koguni 6,44 dollarit ehk enam kui neli korda rohkem kui Venemaal.