Huvitavaim on BLRT-l töös olev, Taanis 1968. aastal ehitatud laev nimega Polaris. Kehvas seisus laev ehitatakse ümber lõbusõidualuseks. Laev on 70,5 meetri pikkune ja 13,5 meetri laiune. Selle omanik on Murmanski merelaevandus ja ka kodusadamaks saab Murmansk. ?Kus laev täpselt seilama hakkab, on juba omanike otsustada,? kommenteeris BLRT pressiesindaja Urmas Tooming. ?Laev on jääklassiga.?

Luksuslik sisu

Plaanide järgi peab ümberehitus valmis saama nende päevade sees. Muu hulgas rajab BLRT Polarise viiendale tekile luksusliku VIP-tsooni, samuti paikneb sellel tekil moodne puhke- ja tervisetsoon. Luksuslikust puhketsoonist pääseb otse kuuendale tekile, mis on klaasseintega ja äravõetava katusega, juhuks, kui on soe päikeseline ilm.

Mõni näide veel uue laeva luksuslikust sisust: näiteks asub Polarise neljandal tekil plasmatelerite ja erivalgustusega muusikasalong. Korrus allpool paikneb nn sukeldumiskeskus, kus sukeldujad saavad hüdrauliliselt avatava ukse kaudu vette minna. Laeva pardal on ka spetsiaalne lõbusõidukaater.

Ainulaadne projekt

Polarise nüüdisajastamise tegi keerulisemaks tellija soov, et sel ajal, kui alus ei ole kasutusel lõbusõidulaevana, saab ta peale võtta kuni 45 tonni lisakaupa ning ligi 80 inimest. See viimane on vajalik selleks, et laevaga saaks viia naftapuurtornidele vahetusmeeskondi.

BLRT-l on käsil teinegi unikaalne projekt, mille käigus ehitatakse tavaline tanker Astrahan ümber nii, et ta saab toornaftat oma tankidesse pumbata otse naftapuurtornist. Selleks ei lähe vaja kaid, mahuteid ega naftaterminali. Töö tellija ja tankeri omanik on firma Kaliningrad Morneft. See on unikaalne moderniseerimisprojekt, millega BLRT ei ole varem kokku puutunud.

Tankeri ninasse paigaldatakse spetsiaalne metallmoodul, kuhu omakorda asetatakse vajalikud seadmed. Tööpõhimõte on järgmine: tanker seisab meres, tema juurde ujub poi, mis on ühendatud naftajuhtmega. Laeval olev spetsiaalne seadeldis haarab torujuhtme, ühendab selle laeva torustikuga ning nafta pumpamine otse puurtornist võib alata. Praegu on maailmas vaid kaks niisugust tankerit, mis töötavad samal põhimõttel.

Tanker Astrahan saabub Tallinna märtsi keskel korralisse remonti, mille käigus 24 päeva jooksul paigaldatakse laevale ka need unikaalsed seadmed. Aeg on väga lühike, ütles BLRT tütarfirma Tallinna Laevatehase laevamäned?er Aleksandr Kravtšenko. Tavaliselt kulutatakse selle töö tegemiseks kahe kuu ringis.

Praegu on Tallinna Laevatehas sõlminud lepingu tankeri Astrahan ümberehitamiseks, kuid peagi on allkirjastamiseni jõudmas leping ka teise tankeri ümberehitamiseks ning plaanis on veel kolmaski tanker.

Lisaks on BLRT-l huvitavatest projektidest käsil näiteks ujuvkasiino Casino Express remont. Laev sõitis möödunud aastal madalikule ja vigastas end korralikult.

BLRT taastas laevaehituse

?? Ärileht hindas BLRT möödunud aasta tegijaks, sest ettevõte taastas vahepeal varjusurma vajunud laevaehituse Eestis.

?? BLRT lükkas eelmisel aastal ellingult vette esimese taasiseseisvunud Eestis ehitatud kaubalaeva: 88 meetrit pikk, 12,5 meetrit lai ja kaalub koos täislastiga 3800 tonni. Eestis ei ole kunagi nii suuri laevu ehitatud.

?? Tellija, Hollandi firma Damen Shipyards Bergum esindaja Jurjen van Daleni sõnul maksab Bermani ja tema meeskonna ehitatud laev umbes viis miljonit eurot. See on ligi 80 miljonit krooni. Laevaga võib vedada näiteks puistekaupu, üldkaupa, metsamaterjali ja ka konteinereid.

?? Blue Sea oli aga alles Eesti laevaehituse algus. See kaubalaev oli eestlaste ehitatavast laevaseeriast esimene. Kokku on leping sõlmitud kolme sarnase laeva ehitamise osas.