Kui Moskva raudtee jääb remondi kvaliteediga rahule, võivad Tallinna tulla kümned renoveerimist vajavad diiselrongid.

“Moskva raudtee esindajad jäid BLRT Umeksi tehniliste võimaluste ja spetsialistide oskustega rahule. Kasuks tuli see, et BLRT Umeks remondib Leedu ronge ja on remontinud ka Ungari päritolu D1-seeria ronge,” lisas BRLT Grupi avalike suhete juht Urmas Tooming.

Sellel nädalal annab BLRT Grupp Leedu tellijale üle kolmanda diiselrongi, mille ettevõte renoveeris Leedu raudtee riigihanke korras. Kaks rongi on tellija spetsialistidest koosnev komisjon juba vastu võtnud. Kõik tellitud neli rongi peavad Vilniuses olema 20. maiks.

Nelja kolmevagunilise diiselrongi põhjalik renoveerimine läheb maksma rohkem kui 6 miljonit eurot ehk umbes 100 miljonit krooni.

Leedu riigihanke konkursi võitis eelmisel aastal konsortsium, millesse peale BLRT Grupi kuulub veel Riia vagunitehas RVR. Kumbki ettevõte pidi renoveerima neli rongi. Töö käigus vahetavad firmad omavahel spetsialiste töö iseloomu järgi. BLRT Grupi tugevam külg on mehaaniliste tööde tegemine, RVR-il on jälle suuremad kogemused vagunite sisemuse tegemise ja viimistluse alal. Seetõttu ongi mootorvagunite renoveerimine põhiliselt BLRT Grupi kanda.

Renoveeritavatele rongidele paigaldati Saksa firma MTU diiselmootorid ning Austria firma Voith hüdraulika. Vagunite istmed ja sisustuse valmistas üks Riia alltöövõtja. Elektritööd teeb põhiliselt BLRT Grupi tütarfirma ERA, kuid suure töömahu tõttu on kaasatud ka RVR-i spetsialistid.

Lepingu järgi on renoveeritud rongidele esitatud ranged nõuded. Näiteks vagunite värvile tuleb anda kuueaastane garantii, sisustus peab vastama euronõuetele.