Üle poole töödest viisid läbi BLRT Grupi Tallinna ettevõtted, teatas BLRT pressitenistus. Remondi- ja ümberehitustöödega valmistati laev ette kümnendi suurimaks uurimisretkeks Arktikasse. Alus kuulub Venemaa Arktika ja Antarktika teadus-uurimisinstituudile.

Ümberehitustööde käigus paigaldati alusele spetsiaalne tehnika meresügavuste ning merealuse pinna uurimiseks, muuhulgas võimas sonar, mis võimaldab merepõhjast edasi anda 3-D pilti. Riigihankekonkursil võidetud projekti maksumus oli üle 5 miljoni euro.

Lisaks uurimistehnoloogia paigaldamisele viidi läbi ka laiaulatuslikud remonditööd, mille käigus parandati laeva elektroonika, viidi läbi värvimis- ja dokkimistööd.

Venemaa Arktika ja Antarktika uurimise instituudi direktor professor Ivan Frolov ütles, et Akadeemik Fjodorov läbib igaaastaselt remont- ja hooldustööd, mille teostaja leidmiseks kuulutatakse välja konkurss. „Sellel aastal täiendati laeva ka uue uurimistehnoloogiaga, millest võiks esile tuua kolmemõõtmelist pilti võimaldava sonari paigaldamise. Sellise tehnikaga varustatud laevu ei ole maailmas väga palju.“ Frolov lisas, et tööd teostati edukalt ja kiiresti ning nüüd suundub Akadeemik Fjodorov kolmekuulisele ekspeditsioonile Arktikasse.

Instituudi peainsener ja peadirektori asetäitja Arkadi Sošnikov kinnitas rahulolu teostatud tööde kiiruse ja kvaliteediga, mida tõestasid edukalt läbiviidud katsetused ning avaldas lootust, et koostöö jätkub ka tulevikus.

BLRT Grupi juhatuse esimehe Fjodor Bermani sõnul on Turku Repairyardi põhilisteks klientideks täna Soome alused nagu Soome riigile kuuluvad jäälõhkujad, samuti Neste Oil, Tallink ning Viking Line. “Venemaal on viimastel aastatel valminud mitmed Läänemere äärsed sadamad nagu Ust Luga, Võssotsk ning Primorsk. Neid sadamaid külastavate laevade teekond möödub suhteliselt lähedalt meie Soome laevaremondi ettevõttest. Täna ongi ühe arengusuunana kavas heita pilk kõnealusele turule,“ lisas Berman.

Viimastel aastatel on mitmetel riikidel aktiviseerunud huvi polaaralade uurimise vastu sealsete nafta- ja gaasimaardlate tõttu. Lisaks Venemaale tunnevad Arktika vastu huvi muuhulgas Norra, Taani, Kanada ja Ameerika Ühendriigid.

Akadeemik Fjodorov on ehitatud Soomes Rauma laevatehases. Laeva pikkus on 141,2 ning laius 23,5 meetrit.

Turku Repairyard kuulub BLRT Gruppi 2007. aasta juunist. Ettevõte omab Läänemere suurimat kuivdokki. Soome tehases on olemas tingimused, mis võimaldavad remontida kõiki Läänemerel sõitvaid laevu. Kuivdoki pikkus on 265 ning laius 70 meetrit.