BMW Grupp jätkab omalaadseks kultusautoks kujunenud Mini tootmist, säilitades 60ndatel aastatel turule tulnud mudeli disaini ja kompaktse kere ning integreerib samad väärtused koos uudsete tehnoloogiliste lahendustega. BMW Grupi jaoks tähendab Mini tootmine eelkõige uut väljakutset ja kontakti nende tarbijatega, kes ei kuulu traditsiooniliste BMW mudelite sihtgruppi.

AS United Motors müügidirektor Toomas Pärna ütles, et uue väikeauto Mini näol on tegemist kaasaegse tõlgendusega klassikaks kujunenud autolegendist. “Mini on olnud läbi aastate väga edukas – see on auto, millest õhkub elurõõmu,” lausus Pärna. “Mini kaubamärk ei ole staatuse sümbol. Mini on kosmopoliitne, ta ühendab noori ja vanu, erinevaid ühiskonnagruppe ja riike, generatsioone ning tarbijatüüpe.”

Uus Mini Cooper pakub tulevikusuunitlusega interpretatsiooni ehtsast autoklassikast. Ühest küljest meenutab auto väline disain vana mudelit, teisalt iseloomustab uus Cooper kõige kõrgemat tehnoloogilist kvaliteeti, mis tänapäeval selles tootesegmendis üldse mõeldav. “Cooper pole mitte retro-stiilis disainitud auto, vaid pigem auto, mis seisab pideva arengu eest. Tal on oma eelkäija geenid ja iseloomulikud jooned, kuid samaaegselt on ta suurem ja võimsam kui eelkäija,” selgitas uue Mini peadisainer Frank Stephenson.

Auto kaasaegne välimus ja sõiduomadused sobivad ideaalselt tänase tarbija soovide ja ootustega. Mini Cooper meenutab oma legendaarset eelkäijat vaid kompaktse disaini ja mõõtmete poolest. Kui asi puudutab turvalisust, kõrgtehnoloogiat, sõidudünaamikat, paindlikkust ja individuaalset stiili, siis vastab Cooper igas mõttes kaasaegsetele standarditele. Uus Cooper pakub rafineerituimat tehnikastandardit ilma põhjalike muudatusteta auto kompaktses ja dünaamilises väljanägemises.

Mini Cooperi uue mudeli puhul on BMW insenerid pannud suurt rõhku auto turvalisusele ja Mini standardvarustuses on mitmeid turvaelemente, mis on selle klassi autode puhul üsna unikaalsed. Mini turvalisust iseloomustavad näiteks esimesed ja külgmised turvapadjad, ABS pidurdussüsteem, kummirõhu andur, lisavarustusena on saadaval dünaamiline stabiilsuskontrolli süsteem (DSC), täiendav peaturvapadi, xenon-tuled jpm. Uus Mini on saadaval 14 värvitoonis ja erineva salongisisustusega, mida täiendab mitmesugune lisavarustus. Uut väikeautot Mini hakatakse müüma oma traditsioonilise kaubamärgi all ja seda ei seota BMW kaubamärgiga.

“Mini toob naeratuse näole,” ütles John Cooper pärast esmakordset proovisõitu tänapäevase variandiga autost, mille ta ise oli 1961. aastal loonud. “Mini on osake autonduse ajaloost. Meie eesmärgiks oli kombineerida vana mudeli emotsionaalsus tulevikutehnoloogiaga,“ selgitas uue auto disainer Frank Stephenson.

Kui maailmakuulus võidusõiduautode disainer ja konstruktor John Cooper esitles maailma avalikkusele esmakordselt 1961. aastal oma väikeautot, siis ta mitte ainult ei näidanud uut autot, vaid pani aluse uuele disainilahendusele, mille eesmärgiks oli säilitada väljapaistev välimus ning head teelpüsimise omadused kümnenditeks. Auto kontseptsioon oli lihtne, kuid samas leidlik: kombineerida kõige kompaktsemad välised dimensioonid maksimaalse seesmise mahutavusega, luues auto, mis sobiks kõigile ja vastaks erinevate inimeste vajadustele igapäevaelus. Uue Mini väljatöötamisel lähtus BMW Grupp samadest põhimõtetest. Uuenenud Mini Cooperit esitleti avalikkusele Pariisi motonäitusel selle aasta septembris.

AS United Motors on alates juunist BMW, Roveri ja Land Roveri sõidukite ametlik maaletooja ja diiler Eestis. ASi United Motors eelkäija AS ASC asutati 1991. aastal ja firma alustas koostööd BMW Grupiga 1992. aastal, ametlik maaletooja leping sõlmiti 1994. aastal. AS ASC müügikäive oli 1999. aastal 80 miljonit krooni. BMW, Roveri ja Land Roveri uus esindaja Eestis AS United Motors on asutatud 1999. aasta detsembris, firma aktsiakapital on 8,4 miljonit krooni. Juuni alguses avas United Motors uue autokeskuse Tallinnas.