Saksamaa autotootja BMW turunduse ja müügi eest vastutav juhatuse liige Ian Robertson rääkis Briti majanduslehele Financial Times, et kõikidel koosteliinidelt tulevatel autodel on seade, mille kaudu saab auto asukoha, kiiruse, kiirenduse ning isegi kasutaja kohta informatsiooni.

Palju on neid, kes tahavad seda infot endale saada ning lubavad siis selgitada, mida nad on võimelised selle infoga korda saatma, rääkis ta. Robertsoni kinnitusel on infost huvitatud nii Silicon Valley firmad kui reklaamigrupid. Aga meie ütleme. „Ei, tänan!“.

Kahel kolmandikult uutest autodest on sensorid ning kommunikatsioonisüsteemid, mis edastavad ja võtavad vastu andmeid, andes sellega autotootjatele võimaluse veelgi enam aru saada, kuidas omanikud autosid kasutavad. Kuid süsteem võib ka kindlustus- ning reklaamifirmadele anda klientide personaalinfot.

BMW kinnitusel on neil sellise info kaitsmiseks nn tulemüür, kuid igasugune andmete edastamine tekitab küsimuse kelleni see võib jõuda ja mida nad võivad selle infoga teha.

Morgan Stanley analüütik Adam Jonas tõdes, et see on autotootjate jaoks oluline teema. Ning keegi ei taha, et nende käsutuses olev privaatne info kellelegi lekiks. Džinni lasi pudelist välja Fordi turundusjuht Jim farley, kes eelmisel aastal Las Vegase tarbeelektroonika näitusel tarbijatele kinnitas, et autofirma teab neist kõike. „Me teame, kui te seadust rikute. Ja me teame täpselt, millal te seda teete, sest teie autos on GPS sensor,“ rääkis ta, lisades.“ Aga me ei anna neid andmeid kellelegi“.