Ajaleht Financial Times kirjutab kuidas Saksa autofirma BMW on asunud tervalt kritiseerima mitmetes riikides kavandatavaid abipakette autofirmadele. See on esimene mõra senini kindlana paistnud solidaarsusmüüris erinevate autofirmade vahel kui mõned kuud tagasi algasid tõsisemad läbirääkimised Ameerika autotootjate päästmise üle.

Financial Times tsiteerib BMW müügi- ja turundusdirektorit Ian Robertsoni, kelle väitel riigitoetus rikub turutasakaalu ja kui USA valitsus toetab Ameerika autoettevõtteid, peaks USA valitsus toetama ka teisi oma maal tegutsevaid tehaseid.

Sama kehtib ka teiste riikide kohta. Robertson tõi näiteks India autofirmale Tata kuuluva Jaguari. Suurbritannia valitsus ilmselt süstib raha raskustes Jaguari. Robertson viitab samas, et BMW-l on Suurbritannias rohkem tehaseid ja rohkem töötajaid, et miks siis nemad ei saa.

Osa analüütikuid ongi hoiatanud, et riigiabi teatud (mitte kõikidele) autotootjatele, viib varem või hiljem protektsionismi ja kaubandussõdadeni.

Kalifornias elektriautodega seotud tehnoloogiaid arendav Shia Agassi lisab omaltpoolt: „Kui Prantsuse valitsus oleks Peugeotile ja Renault´le andnud 25 miljardit, oleksid kõik vihased, aga kui ameeriklased seda teevad...“  Agassi viitab sellele, et kui ameeriklased hakkavad oma firmadele raha loopima, siis järgnevad ka teised.