Boeing ja IAG, kellele kuuluvad Aer Lingus, British Airways, Iberia ja teised Euroopa lennuettevõtjad, teatasid Pariisi lennundusnäitusel kavatsuste protokolli sõlmimisest lennukite ostmiseks.

IAG kasutab oma lendudel nüüd peaaegu eranditult Airbus A320 perekonna õhusõidukit.

Boeing 737 Maxi lennukid jäeti paljudes riikides lennuraja kõrvale märtsi keskel, pärast hukkunutega lõppenud õnnetusi Etioopias ja Indoneesias. Boeing asus seepeale otsima lahendusi, et parandada õnnetuste uurimise keksmesse sattunud automaatset ohutusfunktsiooni.

"Me usaldame Boeingut täielikult ja ootame, et lennuk naaseb lähikuudel edukalt teenistusse, kui saab kontrollivate asutuste heakskiidu," ütles IAGi tegevjuht Willie Walsh.

737 Max on Boeingu enim müüdud reisilennuk, mille tellimused vähenesid pärast õnnetusi peaaegu 5000 lennuki võrra. Ettevõte jätkas reaktiivlennukite tootmist vähendatud mahus pärast lennukeeldu, kuid ei olnud seni ostjaid teinud.

Ettevõtte kommertslennukite üksuse tegevjuht Kevin McAllister kinnitas, et IAG otsus tehingu ette valmistamiseks on neile suureks auks.

Boeing ütles, et 200 reaktiivlennuki 737 Maxi müügihind võib olla ligi 24 miljardit dollarit.

Kuid asjatundjate hinnangul võib selle lennuki müügiga kaasneda märkimisväärne allahindlus.
"See on mõlemale poolele väga positiivne areng. Boeing sai tunnustuse lugupeetud lennufirmalt ja IAG saab lennukid suure suure allahindlusega," ütles Teal Groupi lennunduse analüütik Richard Aboulafia.

Boeing ütles, et ei kommenteeri klientidega peetud hinnaläbirääkimisi.

Märtsi lõpus toimus viimane tehing 787-ga, kui Boeing teatas, et oli müünud ​​30 lennukit Korea Airile.

Kuigi tehing IAGga ei ole lõpule viidud, on see palju olulisem kui lennukite müümine Korea Airile, mis veel ei kinnitanud lõplikult 737 Maxi tabanud kahtlustest võitu saamist.