Kümme aastat kõrgeid palku, konsultatsioonitasusid, maavarade müüki, ehitushangete võitjate otsustamist on tekitanud laia ringi inimestest, kes järjest fanaatilisemalt raha kulutamise vajadust põhjendavad.
Otsestele kasusaajatele lisanduvad poliitikud, kes algusaegadel, kui projekt oli veel palju odavam, lubasid projekti toetada. Et mitte kaotada nägu ja enda varasemaid väljaütlemisi muuta, ei pea nad nüüd toetusest loobumist võimalikuks. Ning muidugi on ka neid, kes uuringufirmade pakutud numbreid tõsiselt võtavad ning neist oma veendumusele kinnitust leiavad.
Kas keegi tunneb mõnda ettevõtjat, kellel seisab kaup laos transpordivõimaluste puudumise tõttu? Sellist nõudlust kaupade veoks, nagu näeb ette RB äriplaan, ei eksisteeri, ent teaduslikke uuringuid lihtsalt ei tehta. Hirm on purustada RB pettekujutelma - lootust, et ehk juhtub selline ime, et tulevikus läheb nii kallist raudteed vaja.
Pangad arvasid raha pestes, et see ei tule välja. Kuigi dopingu tarvitamine ega kallutatud uuringute koostamine pole Eestis kuritegu, lootsid sportlased, et doping jääb igavesti saladuseks. Kas RB rehepapid loodavad, et ebareaalsete prognooside mitte täitumist õnnestub põhjendada mingite „ootamatute" asjaoludega?
USA lennundusameti töötajad on pärast äsjast kahe Boeingu lennuki alla kukkumist tunnistanud, et neid survestati loobumaks lennukitootja uute arenduste üle sõltumatu kontrolli tegemisest ning jätmaks „sõltumatu järelevalvaja funktsioon" Boeingu enda kätte. Taoline enesekontroll lõppes kahe lennuki alla kukkumisega ja hulga inimeste hukkumisega. Ka meil kontrollib uuringuid ainult huvitatud osapool ehk RB meeskond. Niisuguse „sõltumatuse" tõttu rongid rööbastelt maha küll ei sõida, kuid maksumaksjatena jäämegi vigase projekti kahjusid hüvitama.