Firmad näevad Hiinas suurt tulevikku. Boschi viimatise käigu eesmärgiks on laiendada oma sealset autoosade tootmist. Kogu aktsiooni on kavas toetada 30 miljoni euro suuruse reklaamikampaaniaga.

Kampaania on vajalik selleks, et eraomanduses olev Saksa tööstuskaupade firma, Euroopa üks suurimatest, saaks Hiinas oma autoosade äri intensiivsemalt reklaamida. Boschile endale on see reklaamikampaania tema ajaloo suurim, mis on tehtud ühe regiooni jaoks.

Meeletu turg

Boschi juhatuse liige Rudolf Colm, kes oma igapäevatöös selle regiooni eest vastutab, ütles, et peamised investeeringud suunatakse kahte paikkonda ? üks on Wuxi ja teine Suzhou. Mõlemad kohad asuvad Shanghai lähedal, kus Bosch toodab autoosi.

Colmi sõnul on Hiinal autoäri jaoks tohutu potentsiaal. Tema arvates võiks 2010. aastal autode müük selles riigis tõusta kümne miljoni piirimaile. 2004. aastal müüdi Hiinas umbes 5,2 miljonit sõidukit.

2003. aastal moodustas autoosade müük Boschi ülemaailmsest kogukäibest 65 protsenti ning tema aastane müügisumma küündis 36,3 miljardi euroni (ligi 568 miljardit Eesti krooni). Selline käive teeb Boschist USA Delphi kõrval ühe maailma suurimatest autoosade tootjatest.

Ülekaalukas osa Hiinas kavandatavast reklaamikampaaniast suunatakse pidurite ja diislikütuse sissepritsesüsteemide müügimahu suurendamiseks, milleks Boschi arvates paistab regioonis palju võimalusi olevat. Enamik 30 miljoni eurosest summast läheb telereklaamide ning suurlinnades asuvate reklaamplakatite katteks.

Konkurent samal rajal

Boschi peamine rivaal Delphi näeb samuti Hiinas head arenguvõimalust. 2003. aasta juunis andis Delphi teada, et on suurendanud oma müüki Hiinas

50 protsendi võrra võrrelduna 2002. aastaga ning saavutanud tulemuseks 650 miljonit eurot (üle kümne miljardi Eesti krooni).

Bosch plaanib 2013. aastaks tõsta oma kõikide toodete läbimüüki Hiinas viie miljardi euroni (umbes 78 miljardit Eesti krooni). Möödunud aastal oli see 1,3 miljardit eurot (ligi 20 miljardit Eesti krooni). Kaks kolmandikku firma tuludest selles riigis tuleb autoosade müügist, ülejäänu moodustab tööstusautomaatika süsteemide, jõuseadmete ning kodumasinate müük.