Int-Lambot saatis Eesti Päevaleht Online’ile turu-uuringute ülevaate, kust ilmeb, et turu-uuringuid tehti erinevate inimeste ja sihtgruppide intervjueerimise teel. ETV saates Insider ütles Int-Lambot, et ühe uuringu tulemusena saadi teada, et eestlased väärtustavad haridust ja Eesti venelased merd.

Turu-uuringuid tehti kahefaasilisena. Esimene faas oli info kogumine brändi loomiseks, mille eesmärgis oli koguda infot väärtuste, Eesti tugevuste ja nõrkuste ja selle kohta, mis teeb Eesti unikaalseks. Lisaks uuriti rahvuslike märkide ja sümbolite tähtsust.

Esimeses faasis viis projekt „Eesti Tuntuks!“ läbi 60-70 süvaintervjuud ühiskonna arvamusliidritega erinevadelt elualadelt. Lisaks tehti süvaintervjuusid Soomes, Rootsis, Suurbritannias, Venemaal ja Saksamaal. Samuti tehti erinevate inimestega lühiintervjuusid.

Teise faasi – testimise ja mõõtmise – eesmärk oli selgitada ja mõista välismaalaste arusaamu Eestist ja uurida, kuidas ja mille mõjul need on muutunud. Ka seda tehti intervjuude kaudu.

Kokku on 21. jaanuari seisuga poole aasta jooksul tehtud turu-uuringuid 2,36 miljoni krooni eest. Lisaks maksis projekt „Eesti Tuntuks!“ firmale Interbrand 934 000 krooni. Interbrand on palgatud nõustajaks Eesti bärndi otsingul.

Kokku kulus raha 4,01 miljonit krooni, kogu eelarve suurus oli 8,7 miljonit. Turu-uuringutele oli planeeritud 3,2 miljonit krooni.


Kogu projekti poole aasta kulud 21. jaanuari seisuga:

Interbrand: 934 000

Reisikulud: 103 000

Turu-uuringud: 2 360 000

Eesti loovmeeskond: 165 000

Konsultatsiooniteenused (kohalikud eksperdid, meediakonsultatsioonid, õigusabi jne): 98 000

EAS projekti halduskulud (palgad, transport, side, post, tehnika, lähetused jne): 350 000.

Kokku 4 010 000 krooni.