Brasiilia reklaamifirmad on maailmas ühed parimad vaimukate reklaamide väljamõtlejad, Brasiilia on ilmselt ka üks väheseid riike, kus reklaamipausid on teleprogrammis populaarsemad kui saated ja filmid.

Kiiresti reageerivad sealsed reklaamifirmad skandaalidele ja pikantsetele afääridele, pelgamata kasutada aluspesureklaamis isegi USA esimest leedit.

Otsa tegi lahti aluspesufirma Valisere, kasutades oma reklaamis prostituut Divine Browni, keda maailm tunneb kui naist, kes näitleja Hugh Grantiga oraalseksi viljeles. Valisere reklaamis kutsub Divine Brasiilia naisi üles mitte ignoreerima meeste fantaasiaid.

Valisere suurim konkurent Duloren aga ületas oma vastulöögis isegi kergemeelsete brasiillaste arvates igasugused sündsuse piirid. Oma pesule tegi Duloren reklaami Hillary Clintoni fotoga, millel on näha USA esimese leedi aluspüksid. Fotograaf tabas hetke, mil Hillary visiidil Brasiiliasse sohval istet võttis. "Härra ühendriikide president, te ei oska ettegi kujutada, milleks Duloren võimeline on," kõlab foto allkiri.

USA suursaadik Brasiilias protesteeris kohatu reklaami pärast, aga kaebus tuli liiga hilja, sest kaks ajakirja olid reklaami juba avaldanud.

Viimasel aja kuumimaks reklaamiks Brasiilias oli Pepsi-Cola reklaam, kus ahv Alex jõi pepsit, ahv Charlie cocat. Pärast kruusi tühjaks joomist tehti ahvidele intelligentsustest. Charlie oli tubli küll, oskas kolm naela haamriga laua sisse lüüa, Alex aga ületas igasugused ootused, kihutades dzhiibiga mööda tänavaid, autos kenad bikini-tüdrukud.

See reklaam läks rahvale niivõrd hästi peale, et talle tehti järg. Teises reklaamis on ka Coca-ahv juba natuke intelligentsemaks saanud, tema Pepsi-konkurent aga siiski nupukam ja tantsib mulattidega karnevalil sambat.

Nii algas mõne kuu eest ahviteater, praegu tegeleb asjaga juba kohus ja rahval nalja kui palju. Peagi said brasiillased näha reklaamile üllatava lõpuga järge. Mobiiltelefoniga helistab Alex ühest rannabaarist. "Uuu-aah!", röögib ta torusse ja tellib baarmanilt joogi, milleks pole pepsi, vaid brasiilia rahvusjook Guarana.

Limonaadisõtta sekkus ka Brasiilia looduskaitseamet, kes nõudis ahvide piinamise lõpetamist. Looduskaitsjad nõudsid reklaamiagentuurilt näha ahvide töödokumente, mida seal loomulikult polnud. Agentuuri direktor aga kinnitas, et loomadel oli pärast 30-minutilist tööd alati 15-minutiline puhkepaus. Pealegi ei sunnitud ahve päris cocat jooma, selle asemel said nad kookospiima.

ENE SOOSALU