British American Tobacco omas Eesti turul uuringufirma Nielseni andmetel mais 5,8 protsenti Eesti tubakatoodete turust ning oli neljas suurim tubakafirma.

Taani firma Scandinavian Tobacco hoidis 13,3 protsendiga kolmandat positsiooni.

Juuli algul lõppenud ülevõtmise järel omab British American Tobacco aga 19% Eesti tubakaturust ning jääb sellega alla vaid rahvusvahelisele liidrile Philip Morrisele (46 protsenti Eesti turust) ja maalmas kolmandat kohta hoidvale Japan Tobbaccole (26,8 protsenti turust).

British American Tobacco Nordic Oy kommunikatsioonijuht Maria Grönholm ütles arileht.ee-le, et pärast Euroopa Liidult juuni lõpus saadud kinnitust asus British American Tobacco ühendama oma tegevusi ka Eestis.

“Harilikult me ei rahuldu olemasoleva positsiooniga, vaid püüame juurde saada rohkem turuosa, kasutades selleks kombineeritud ärimudeli eeliseid,” rääkis Grönholm ettevõtte edasisest strateegiast.

British American Tobaccost sai Scandinavian Tobacco ostu järel ühtlasi Skandinaavia turu liider. Ettevõte 300 kaubamärgist kuulsaimad on Kent, Lucky Strike, Vogue, Dunhill jpt. Scandinavian Tobaccoga lisas tubakafirma enda portfelli kaubamärgid Prince, Cecil, Corner Red, King’s Original, Look, North State jt, samuti Rootsi tüüpi nuusktubaka valmistamise üksuse.

Maailmas toodetakse igal aastal umbes 5 triljonit sigaretti, neist 39 protsenti Hiinas. Väljaspool Hiinat omavad rahvusvahelised börsil noteeritud tubakafirmad 52% rahvusvahelisest turust.