Maksu kehtestamine ühekordseks kasutamiseks mõeldud kohvitopsidele aitaks vähendada aastas minema visatavate kohvitopside arvu 300 miljoni võrra.

Sarnaselt kilekottidele kehtestatud viis pennisele maksule võiks see suurendad inimeste huvi kasutada taaskasutatavaid kohvitopse.

Ühekordseks kasutamiseks kohvtopsid on paberist, kuid nendel on õhuke plastikaate, mis muudab äätmekäitluse keeruliseks. Aastas põletatakse või leiavad tee prügi sekka 2,5 miljardit kohvitopsi.

Starbucks katsetas Ühendkunigriigis, pakkudes kliendile 25 pennist allahindlust kui kunde tuli oma kohvitopsiga. Cardiffi ülikooli akadeemikud avastasid, et sellistel allahindlustel on vähene mõju.

„Finantsinitsiatiividega on oluline nüanss,“ ütles professor Wouter Poorting Daily Mailile. „Inimesed on tundlikumad kahjude kui tulu suhtes, seetõttu toimiks kliendikäitumise muutmiseks maks paremini.“

Tema sõnul võiks kasvada taaskasutatavate kohvitopside kasutus 12,5 protsendini, kui kasutataks maksu. See tähendaks, et aastas visataks minema vähem 300 miljonit kohvitopsi.