Burkhardt on USA raudteefirma Wisconsin Central Transportation Corporationi (WCTC) üks suurimaid eraisikutest aktsionäre, talle kuulub ligi 3,51 miljonit aktsiat ettevõtte 46,4 miljonist aktsiat.

Kuna teine suur Põhja-Ameerika raudteefirma Canadian National Railway Corporation (CN) on teinud WCTC aktsionäridele ülevõtmispakkumise tasemel 17,15 USA dollarit aktsia kohta, teeniks Burkhardt kõigi oma aktsiate müügi korral 60,17 miljonit dollarit ehk arvestuslikult ligi 1,03 miljardit krooni.

Koos WCTC 400 miljoni dollarilise võlakoormaga ulatub Canadian Nationali ja WCTC tehingu kogumaht ligi 1,2 miljardi dollarini.

BRS-i juhatuse esimehele Edward Burkhardtile kuulub firma 25,5 protsendi aktsiate omanik Rail World.

Viimastel nädalatel on poliitikud, sealhulgas ka peaminister Mart Laar, kinnitanud, et juhul kui BRS, kes peab pärast pankade sündikaadi lagunemist Eesti Raudtee ostusumma tasuma omavahenditest, pakutav raha on segase või kahtlase taustaga, siis erastamistehingut ei toimu.

Wisconsin Central Transportation Corporationi aktsionärid kiitsid ühinemise Canadian Nationaliga heaks tänavu 4. aprillil, kuid hetkel pole tehing saanud veel lõplikku heakskiitu USA transpordiregulaatorilt (Surface Transportation Board, STB).

Oma lõpliku otsuse ühinemise osas teeb STB tõenäoliselt 7. septembriks.

Baltic Rail Services OÜ lubab Eesti Raudtee ostuhinna miljard krooni tasuda 31. augustil.

BRS-i tegevdirektor Mark Rosner ütles BNS-ile, et põhjus, miks Baltic Rail Services ostusummat varem üle ei kanna seisneb asjaolus, et pärast pankade sündikaadi lagunemist juuli lõpus pidid BRS-i osanikud hakkama otsima võimalusi ostu rahastamiseks teistest vahenditest.

“BRS-i osanikud võtsid seisukoha, et ostu finantseeritakse omavahenditest. Kuid sellele otsusele pidi eelnema osanike omavaheline kokkulepe ning samuti võtab aega vajaliku raha kokkusaamine, kuna osanike raha ei seisa vabalt pangakontol, vaid erinevates investeeringutes,” rääkis Rosner.

Rosner lisas, et praeguse seisuga üritab BRS ostusumma tasuda 31. augustil ehk viimasel päeval kui seda teha võib ning mitte varem.

Lisaks miljardikroonisele ostusummale peab BRS 31. augustiks esitama ka pangagarantii äriplaani võimalike rikkumiste puhuks. Rosneri sõnul on garantii andmise osas hetkel läbirääkimised käimas mitme finantsasutusega.

Seda, milliste pankade ja finantsinstitutsioonidega BRS garantii osas kõnelusi peab, ei soovinud Rosner avaldada.

BRS sõlmis Eesti Raudtee 66 protsendi aktsiate erastamis- ja aktsionäride lepingud tänavu 30. aprillil. Algselt pidanuks ettevõte Eesti Raudtee ostusumma tasuma 29. juuniks, kuid vastavalt erastamisagentuuriga sõlmitud lisakokkuleppele lükkus raha tasumise tähtaeg 31. augustile.

Eesti Raudtee ostu pidi esialgu osaliselt finantseerima pankade sündikaat, millesse kuulusid Hansapank, Swedbank ja EBRD, kuid juuli lõpus teatasid Hansapank ja Swedbank oma loobumisest ning EBRD lükkas laenu andmise üle otsustamise edasi.

Pankade sündikaat pidanuks BRS-ile raudtee ostuks laenama ligikaudu 360 miljonit krooni ja investeeringute elluviimiseks 892 miljonit krooni.

Pankade äralangemise tõttu peab BRS, mille osanikud on võrdselt 25,5 protsendiga Rail World ja Briti Jarvis International, 44 protsendiga Ganiger Invest ning viie protsendiga USA Railroad Development Corporation, kogu ostusumma ise tasuma.

Koalitsioonipoliitikud eesotsas peaminister Mart Laariga on kinnitanud, et juhul kui BRS 31. augustiks ostusummat tasuda ei suuda või tekib kahtlusi raha päritolus, siis ajapikendust ei anta ning erastamine kuulutatakse lõpetatuks.