BRS-i teatel soovib konsortsium lõpetada Eesti Raudtee erastamisprotsessi vastavalt BRS-i ja erastamisagentuuri vahel sõlmitud erastamislepingule 31. augustiks. BRS kavatseb erastamislepingut täita selle kõigis punktides ning eeldab seda ka oma lepingupartnerilt, teatas ettevõte pärast teisipäeval toimunud juhatuse istungit.

Muid olulisi erastamist puudutavaid otsuseid BRS-i juhatus teisipäeval ei langetanud.

Konsortsium jätkab läbirääkimisi mitme rahvusvahelise finantsinstitutsiooniga Eesti Raudtee investeeringute ja BRS-i äriplaani finantseerimise osas. Pankade huvi Eesti Raudtee pikaajalise finantseerimise vastu on jätkuvalt suur, märkis BRS.

BRS-i teatel osalevad kõik konsortsiumi liikmed Eesti Raudtee eest makstava ostuhinna tasumises proportsionaalselt oma osalusele.

BRS kinnitas, et ei kavatse erastamise lõppfaasis laiendada aktsiakapitali uute osanike arvelt.

Enne aktsiate eest tasumise tähtaega 31. augustil saabub raudtee erastamise protsessis veel üks oluline tähtaeg — 21. augustiks peavad BRS ja erastamisagentuur jõudma kokkuleppele võimalike Valga Külmutusvagunite Depoo Eesti Raudtee vastaste nõuete osas.

Algselt pidanuks BRS ja erastamisagentuur Valga depoo nõuete küsimuses kokkuleppe sõlmima 29. juuniks, kuid otsustasid materjalide keerukusele viidates tähtaega ligikaudu kahe kuu võrra pikendada.

BRS-i osanikud on USA raudteeoperaatorid Rail World Inc. 25,5 protsendiga, Railroad Development Corporation viie protsendiga, Briti infrastruktuurigrupi Jarvis Plc. tütarfirma Jarvis International 25,5 protsendiga ja Eesti ettevõtjate Jüri Käo ja Guido Sammelselja poolt Ganiger Invest 44 protsendiga.