BRS soovib äriplaani kohaselt võtta üle Põlevkivi Raudtee operaatorikohustused ning hakata seeläbi teenindama kogu Narva Elektrijaamade raudteetranspordi vajadust.

Baltic Rail Services’i hinnangul on Eesti Raudteel suure operaatorina võimalused vastava liikluse arendamiseks paremad, kui eraldi ettevõttel, kellel on vaid üks klient.

Suure operaatorina suudab BRS kiirendada vagunite kasutustsüklit ning pakkuda sel eesmärgil oma veduriparki kuuluvaid renoveeritud vedureid, mille abil klient suudab keskenduda vaid oma põhitegevusalale.

Mullu oktoobris müüs Eesti Energia tütarfirma Narva Elektrijaamad oma 50-protsendilise osaluse AS-is Põlevkivi Raudtee Eesti Põlevkivile, kes on nüüd raudteefirma sajaprotsendiline omanik.

Eesti Põlevkivi omakorda kuulub 51-protsendiliselt Eesti Energiale ning 49-protsendiliselt Eesti riigile.

Tänavu 1. augustiks valmib Põlevkivi Raudteel kokku 12,7-kilomeetrine 60 miljonit krooni maksev Ahtme-Viivikonna raudteelõik, mille avamisega väheneb põlevkivirongide võrra koormus Eesti Raudtee infrastruktuuril.

Põlevkivi Raudtee 1999. aasta veosemaht oli 15,07 miljonit tonni ning veosekäive 8,37 miljonit krooni.