Brüssel vaagib plaani pakkuda kõikidele Euroopa noortele üht tasuta teenust

 (58)
Kehtiks vaid kuu aega
Brüssel vaagib plaani pakkuda kõikidele Euroopa noortele üht tasuta teenust
Foto: ARND WIEGMANN, Reuters/Scanpix

Brittide euroliidust lahkumine tuleb halval ajal. Mõne aasta pärast võib liidus hakata nägema noorte massilist reisimist. Miks nii? Sest Brüsselis küpseb mõte anda 18 aastaseks saanule tasuta kalli rongipilet, kirjutab Business Insider. Eestis see rongipilet muide täna ei kehti, küll aga 31 Euroopa riigis.

Kõrge noorte töötuse laineharjal ning teades, et noortel ei ole eriti palju raha kõrvale pandud, tuleb eurooplastele viimaks ka hea uudis. Europarlament kaalub 18. sünnipäevaks kinkida igale inimesele tasuta Interraili pilet, et nad saaks „avastada ja õppida Euroopat paremini tundma".

Interraili pilet võimaldab reisijal liikuda läbi 31 riigi mööda tohutut raudteevõrgustikku. Seda siiski vaid kuu aja vältel.

Kõrvalpõikena olgu öeldud, et briti noored jäävad sellest suure tõenäosusega kõrvale, sest seaduse jõustumine võtab veel aastaid. Selleks ajaks on britid juba liidust läinud.

Idee autoriteks olnud europarlamendi liikmed ütlesid, et noorte inimeste mobiilsus on väga oluline selleks, et neis tekiks tunne, et nad kuuluvad Euroopasse. Et tekiks sotsiaalne sidusus ning et Euroopa majandus oleks konkurentsivõimeline.

„Populism ning valeinformatsiooni levik üks suurimaid ohte, millega Euroopal tuleb täna silmitsi seista. Selles kontekstis on noortel mängida ülioluline roll," ütles saadikute poolt välja saadetud teade.

Möödunud teisipäeval osales selle-teemalises debatis ka euroliidu transpordivolinik Violeta Bulc. Tema sõnul on see julge ja ambitsioonikas plaan, mida võiks lähemalt uurida.

Samas ei ole see mõte leidnud veel laiaulatuslikku toetust. Selle toetuseks loodud petitsioon on saanud alla 1500 allkirja. Natsionalistid on parlamendis kindlasti selle vastu. Briti UKIPi kuuluv saadik Raymond Finch tõusis debati ajal püsti ja kuulutas, et mõte on hullumeelne.

Ka sellele plaanile kuluv rahasumma on suur teema. 30-päevane Interraili kaart maksab täna veidi üle 400 euro, mis tähendab kokkuvõttes miljarditesse ulatuvaid kulusid.

Loo alguses mainitud "noorte massiline reisimine" ei pruugi muidugi tõeks saada ka selle tõttu, et noored selle vastu sugugi huvi ei tunne. Olgu mis on, Eestisse eurooplastel tänase seisuga asja ei oleks, kuna oleme üks neid väheseid riike, mis Interraili süsteemiga liitunud ei ole. Ärilehel ei õnnestunud eile majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist vastust saada, millal see juhtuda võiks. Ehk siis, kui Rail Baltic ükskord reaalsuseks saab.

Hea lugeja, mida sina plaanist arvad?