Brüsseli otsuse järgi tuleks lennunduses hoida kokku lennuaega ja vähendada kütusekulu, mis omakorda kärbib süsinikdioksiidi emissiooni.
Väidetavalt kulutavad õhus liigselt manööverdavad lennukid miljonite tonnide ulatuses kütust. Nii selgitas Euroopa Komisjon välja, et näiteks Lyonist Frankfurti suunduvate lennukite marsruut on 40,7 protsenti pikem kui vaja ja Amsterdamist Milanosse suunduvate lennukite oma 23 protsenti pikem, teatas Reuters.
"Need ettepanekud viivad lennunduse moderniseerimiseni, mis muudab õhutranspordi rohkem võimalikumaks, säästvamaks ja ohutumaks," väitis Euroopa transpordivolinik Antonio Tajani.
Ühtse Euroopa lennunduspoliitika lõpuleviimine on vajalik eelkõige selleks, et parandada Euroopa lennundussüsteemi ohutust, läbilaskevõimet, lendude ja kulude tõhusust ning keskkonnakaitset, leidis Euroopa Komisjon.

Ühtse Euroopa lennuliiklusruumi algatus käivitati 2000. aastal, millesse on kaasatud 37 riiki. Lennundussektor peaks kasvama keskmiselt 5 protsenti aastas ning prognooside kohaselt aastaks 2020 Euroopa Liidu lennuliiklus kahekordistub. Paketi eesmärk on aidata lennundussektoril selle kasvuga hakkama saada ning hoida kokku aega, kütust ja teha lennud odavamaks ning ohutumaks.
Euroopa Liit kavatseb kärpida süsinikdioksiidi emissiooni 2020. aastaks võrreldes 1990. aastaga 5 protsendi võrra.