“Kütus mõjutab vedajat ikka kõige rohkem, aga lisaks sellele on ka teisi faktoreid,” rääkis Postimehele mitmetes maakondades reisijateveoga tegeleva ATKO Grupi nõukogu esimees Arvo Sarapuu. “Varsti hakatakse liine kinni panema. Üleeile suleti mitu liini, sellist asja pole tükk aega olnud.”

Sarapuu sõnul ei saa ATKO Grupp kerkinud hindadega paljudes maakondades enam riigilt saadava dotatsiooni eest nii palju liine teenindada kui praegu.

“Üks tee on tõsta hinda, mida kõik soovitavad, teine variant on hakata liine kokku tõmbama,” rääkis Sarapuu. “Aga see tähendab, et tädi Maali nii ikka enam linna küll ei saa, nagu ta kogu aeg on saanud.”

Ka bussifirma Skorpion P.J. juhataja Priit Jõffert ütles, et firma on sunnitud hindu paari krooni võrra tõstma, sest viimasel ajal on igal nädalal bensiini hind 20 sendi võrra liitri eest tõusnud. Praeguseks on firma kulud suurenenud 40 000 krooni võrra kuus, mille peaks katma kavandatav hinnatõus.

“Ega meil selle vastu pole midagi, las alandavad käibemaksu,” lausus Jõffert. “Aga ma ei usu seda iialgi. Enne panevad äkki juurde.” Samas pole bussifirmadel mingit lootust soovitud käibemaksualandust saada, sest selle vastu on kindlalt nii Res Publica kui Reformierakond.

Sarapuu sõnul loodab ta käibemaksu alandamise idee viia valitsuseni ja sellele toetust leida. “Tegelikult on see ettevõtjate hääl, mitte poliitiline,” rääkis ta. “Loodame, et ettepanek ei tule jälle valest erakonnast.”