"Ma väidan, et neid busse pole vaja. Ettevõtjad on ise viimasel ajal nii palju investeerinud lähiliinibussidesse. Nüüd tuleb riik ja lööb turu täiesti segamini," väitis Balti Bussi Grupi juht ja hankevaidlustaja Meelis Simulant, vahendab Äripäev.

Ka teine bussimüüja Renneks Kaubandus OÜ juht Lauri Tammik ütles, et on see väga hea, et Balti Bussi Grupp suutis hanke vaidlustada. Tema sõnul käivad ka neile hanketingimused üle jõu ja tunduvad liiga kõrged.

Simulandi hinnangul poleks pärast seda hanget bussimüüjatel kolm aastat turul midagi teha, sest umbes nii suur ongi riigi nõudlus maakonnaliini busside järele. "Sellega sekkub riik väga jõhkralt ühte väiksesse sektorisse," sõnas Simulant.

Simulandi arvates võiks 17 miljonit eurot (110 miljonit krooni) bussiraha suunata hoopis teise valdkonda: tervisesporti või vanuritele. Aga isegi, kui see oleks hea mõte, poleks see enam võimalik, sest Eestilt ostis saastekvoodi Hispaania ja ostja tellib muusika. Hispaania otsustas, et Eesti peab selle raha eest ostma keskkonnasäästlikud bussid. Ostjamaa valis teiste keskkonnasäästlike projektide seast bussid, et ka enda riigi ettevõtjad saaksid hankel osaleda. Üks tingimus on veel - kui Eesti ei suuda kahe aasta jooksul busse välja osta, läheb raha raisku.

Simulant kaalub hanke edasikaebamist halduskohtusse, et tõestada hanke juriidilist ebakorrektsust.