„Mootorikütuseid hoiustatakse aktsiisilaos, mistõttu on eelmise aktsiisiga maksustatud vaid see kogus, mis muudatuse hetkel asub teenindus- ja automaatjaamade mahutites. Seetõttu saame kütusemüüjana reageerida aktsiisimaksu langetamisele väga kiirelt," kinnitas Circle K Eesti peadirektor Kai Realo.

Väidetavalt plaanib valitsus majanduskriisi leevendamiseks langetada diislikütuse aktsiismaksu. Kuna lisaeelarve esitatakse riigikogule neljapäeval, siis hetkel pole veel selge, kui suurt maksulangetust plaanitakse ja millal uus aktsiisimäär jõustub.

„Kahtlemata mõjub diislikütuse aktsiisi alandamine positiivselt nii veoettevõtetele kui ka tegelikult kõigile eestimaalastele, sest diislikütuse hind mõjutab praktiliselt kõigi toodete ja teenuste hindu - seega oleme valmis langetama jaehindu koheselt aktsiislangetuse võrra ja mida varem see toimub, seda parem on," tõdes Realo.

Kui diislikütuse aktsiisilangetusega soovitakse jõuda Lätis 2019. aastal kehtinud aktsiisimaksu tasemele, siis tähendaks see hinnalangust 14,5 senti diislikütuse liitri kohta jaehindades koos käibemaksuga.

Palju on arutatud teemal, kas ja millal võiks mootorikütuste liitrihind langeda ka Eestis 1 euro tasemele.

„Võttes aluseks Lätis eelmisel aastal kehtinud aktsiisimaksu taseme, siis isegi tänaste maailmaturu hindade juures ei jõuaks diislikütuse jaehind 1 euro tasemele," rääkis Realo. „Selleks, et koos maailmaturu hindade edasise langusega saaks ka Eestis näha tanklate hinnatabloodel diislikütuse hinda 0,999 eurot liitri kohta, oleks vaja aktsiisimaksuga jõuda vähemalt Leedu tasemele."

Praegu räägitakse vaid diislikütuse kui enamlevinud transpordikütuse aktsiisilangetusest, mis on selgelt suunatud majanduse elavdamiseks ja Eesti ettevõtete konkurentsivõime parandamiseks kriisi järgselt. Eratarbijate poolt eelistatud bensiini aktsiisimaksu langetamise kriisimeetmete paketti lisamisest ei ole seni räägitud.

„Enamikku eraisikutest kütuseostjatest seega hetkel planeeritav aktsiisilangetus kahjuks ei puuduta ning leppida tuleb olukorraga, mis on tuttav enamikest Euroopa riikidest, kus bensiini ja diislikütuse hinnavahe on päris oluliselt tajutav," lisas Realo.