Kinokompleksi levijuhi Lauri Kaare sõnul pole kinode külastatavuse osas Eestis midagi ette heita. „Kui kinos jookseb film, mida rahvas näha tahab, siis ei jäta rahvas ka kinno tulemata ning täpselt nii nagu ka mujal maailmas, sõltub külastatavus suures osas pakutavast filmitoodangust,“ ütles Kaare Päevaleht Online’ile.

Lõppenud 2007. aasta külastatavus oli Kaare sõnul koguni rekordiline. Näiteks Coca-Cola Plaza't külastas möödunud aastal üle miljoni inimese ning see tähis ületati esimest korda. Langustendentsi ei ole märgata ka 2008. aastal.

Kaare sõnul on jutt ülikallist kinopiletist veidi liialdatud ning praegused piletihinnad ei peleta rahvast Coca-Cola Plaza'st eemale. Vastupidi – kinokassade ees imestatakse siiamaani, kui kuni kella 18:00-ni küsitakse neil pileti eest 120 krooni asemel 60 krooni. Perefilmidel maksab pilet kuni 12-aastastele lastele õhtuti 45 krooni.

„Kosmoses on asi kassapidajate sõnul eriti hull, sest järjekord takerdub, kui inimene kuuleb, et piletid maksavad 25 või 55 krooni ja pensionäripilet maksab Kosmoses vähem kui trammipilet ehk 10 krooni,“ märkis Kaare.

Samas ei eelistata Kaare sõnul kinosõprade seas Kosmost Coca-Cola Plaza'le, kus piletihinnad on püsinud oma praegusel tasemel juba üle kahe aasta. On ju Plaza koht, kus uued filmid esmalt linastuvad. Kosmosesse jõuavad samad filmid aga hiljem.

Piletihinnad on Kaare sõnul seoses viimaste aastate jätkuva palgatõusu ja inflatsiooni tulemusel muutunud inimestele kättesaadavamaks ja taskukohasemaks kui eales varem.

Võrdluseks olgu toodud, et 2007. aastal külastas Coca-Cola Plaza't 1 000 345 kinosõpra, Kosmoses käis samal ajavahemikul 90 939 piletiostjat. 2006. aastal olid need arvud vastavalt 959 327 ning 103 037. „Ehk siis Plaza vaatajatearv hoopis kasvab,“ märkis Kaare.

Menukad on eesti keelde dubleeritud animafilmid

Eesti inimeste eelistused filmide osas on väga erinevad ja esindatud kõikvõimalikud žanrid. Alati on menukad eesti keelde dubleeritud animatsioonid ning kahjuks ei tule ka asjaolu, kui filmi peaosas on esimese suurusjärgu staar.

Viimasel ajal on tugevalt tõusulainel ka niinimetatud „auhinnafilmid“, nagu näiteks „Ei ole maad vanadele meestele“ ja filmid, mis kõnelevad mingi teatud sihtrühmaga. Näiteks noorte seas väga populaarne „Keelatud tants 2“.

„Alati võib panuse teha heale romantilisele komöödiale või heatasemelisele action-filmile,“ lisas Kaare.

Kui aastas linastub Coca-Cola Plaza's orienteeruvalt 160 filmi, siis paratamatult saab mõnedele nendest filmidest osaks vähem tähelepanu, kui teistele.

„Vahel saadab ebaedu ka väga häid filme, mille teema on kohalikule vaatajale võõras. Näiteks praegusest Iraagi sõjast pajatavad filmid kukuvad kinokassades läbi nii meil, Ameerikas, kui ka teistes riikides,“ ütles Kaare.

Lähiajal ootab Coca-Cola Plaza't ees mitmed uuendused

Kaare sõnul ootab kino ees laiaulatuslik uuenduskuur Coca-Cola Plaza fuajees ning värskema jume saab ka A.Le Coq Sviit.

„Samuti ootavad ees mitmed tehnilised täiustused, mis muudavad kinoelamuse tulevikus veelgi paremaks. Uusi ja põnevaid filmielamusi pakume iga nädal mitu tükki, kusjuures suur osa neist jõuab meie vaatajani samal päeval kui USA kinodesse,“ märkis Kaare.

Selles, kuidas Tartu uue kobarkino avamine linna praegu kino Ekraani tegevust mõjutama hakkab, annab Kaare sõnul ainult aeg vastuse. „Praegu on veel vara midagi täpsemat öelda. Kindlasti elavdab uute kinode lisandumine kinokultuuri, mille üle meil on ainult hea meel,“ lisas Kaare.