30.09.2013, 10:30
Coca-Cola tõugati maailma väärtuslikuma brändi kohalt
FOTO:
Coca-Cola on aastaid Interbrandi poolt läbiviidava uuringu kohaselt olnud maailma väärtuslikum bränd. Ajad on aga muutunud, sel aastal langesid nad koguni kolmandale kohale. Esikohal troonib nüüdsest Apple.
Parimaid ülemaailmseid kaubamärke reastab Interbrand aastast 2000. Seni on Coca-Cola olnud igal aastal esikohal, kuid nüüd on neist mööda saanud nii Apple kui ka Google.
Spetsialistide sõnul oli vaid aja küsimus, millal Apple selles arvestuses esikoha endale võtab. Eelmisel aastal oldi teised, aasta enne seda aga 8. kohal.
Apple brändi hind on raporti järgi 98,3 miljardit dollarit, mis kerkis aastaga 28%. Tõusis ka Coca-Cola brändi väärtus, kuid seda vaid 2%, 79,2 miljardi dollari peale. Kümnest esikümne brändist viis on tehnoloogiaettevõtted. Samas ei ole mitte kõigil selle valdkonna kaubamärkidel hästi läinud - BlackBerry kukkus esisajast üldse välja ning Nokia langes 19. kohalt 57ndaks, olles tabeli suurimaks kukkujaks.
2013. aasta | 2012. aasta | |
1 | Apple | Coca-Cola |
2 | Apple | |
3 | Coca-Cola | I.B.M |
4 | I.B.M | |
5 | Microsoft | Microsoft |
6 | General Electrics | General Electrics |
7 | McDonald’s | McDonald’s |
8 | Samsung | Intel |
9 | Intel | Samsung |
10 | Toyota | Toyota |