Üle-eelmisel nädalal teatas Saksa riigi omanduses olev firma USA pesapalli meistriliiga sponsorlepingust.

Ameerikat tema enda relva, rahvusspordi kultuse saavutanud pesapalliga lööma minna on vapper samm. DHL asub võõral väljakul sõtta UPS-i ja FedExiga, kes olid suhteliselt rahulikult suure ja mahuka USA turu omavahel ära jaganud. Kahepeale omavad nimekad kullerfirmad 80% kogu turust.

DHL on pesapalli tippliiga toetaja järgmised kolm aastat ? et tutvustada jänkidele oma kaubamärki, mis on siiani USA turult puudunud.

Esimesed sammud üle Suure Lombi asuva mandri kullerteenuste vallutamiseks astuti juba kaks aastat tagasi, kui firma miljardi dollari eest Seattle?is asuva Airborne?i aktsiaid omandas. JP Morgani analüütikud ennustavad, et 2006. aastaks on DHL-i turuosa kasvanud 18 protsendile koguturust.

Teiselt poolt ei saa DHL öelda, et edu tuleb hõlpsalt. USA-sse laienemise kulud ulatusid 495 miljoni dollarini ? summa loodetakse tagasi teenida kõige varem 2006. aastaks.

Kasinad tulemused

Põhjus, miks DHL jõuliselt USA turule murrab, on iseenesest lihtne: firmal on head tulemused ette näidata küll Euroopas ja Aasias, kuid maailma kõige tugevamas majandusruumis on nende tulemused häbematult kasinad. Halbadest tulemustest ei saa rääkida aga UPS-i ja FedExi puhul, kellele on USA globaalsel turul suured eelised andnud.

DHL-il on kindel tegevusplaan: välja on reklaamitud kava, et USA-sse ehitatakse kaks suuremahulist jaotuskeskust, sealhulgas seitse kohalikku sorteerimiskeskust. Omavahel suure osa turust ära jaotanud UPS ja Fedex on uuele tulijale üritanud ka jalga taha panna, kuid siiani tulutult. Nimelt süüdistasid USA turu tänased valitsejad DHL-i ebaausas konkurentsis, sest suur osa firmast kuulub Deutsche Postile ja annab DHL-ile sellega ebaausad konkurentsieelised.

Laiendamist toetab agressiivne reklaamikampaania, isegi äkkrünnak. Üks hüüdlausetest toonitab, et DHL-i firmavärv kollane muutub Ameerika ?uueks pruuniks?. Selle lausega viidatakse USA turul tugevalt sees oleva UPS-i kullerite pruunile vormile.

Analüütikute sõnul on DHL-i turuletulek tarbijate jaoks igati tervitatav, samas kannatavad kahju aga UPS-i ja Fedexi võidukäigule kindlad olnud investorid. Paar aastat kestnud kullerteenuse stabiilsed hinnad lööb uus tulija ilmselt kõikuma.