“Tõsi see on, et leidub neid kliente, kes kasutavad meie teenust ka suuremate kaupade, sealhulgas diivani saatmiseks,” ütles Eesti Posti logistikadirektor Indrek Oolup. “Peaasjalikult on siiski tegemist firmadega, kellega meil on kokku lepitud, kuidas kaup peab olema pakendatud ja kui suurt tasu me võtame.”

Soodsat hinda võimaldab Oolupi sõnul pakkuda mahuefekt. Eesti Post toimetab kuus klientideni ligikaudu 200 000 pakki. Sellest kogusest 3-5 protsenti moodustavad suuremõõtmelised saadetised. Oolupi sõnul oli üks suurimaid saadetisi valgusreklaam mõõtmetega u 5 x 3 x 0,4 meetrit. “See oli väga raskesti transporditav ning oli lisaks suuremõõtmelisusele ka kergesti purunev, kuna koosnes peamiselt klaasdetailidest. Selliste saadetiste korral oleme hinna eraldi kokku leppinud.”

##Pärnumaa talumees soovis aga saata lambatalle Saaremaa sugulasele. “Tegime kõik mis suutsime. Pakkusime välja võimaluse edastada saadetis konteineris ning otsetranspordiga Pärnumaalt Saaremaale, kuid meie pakutud hind ei sobinud ning koostöö jäi katki,” ütles Oolup.

Ligi 93 protsenti ekspressteenuse kasutajatest on firmad, kuid eraisikute osakaal suureneb. “Firmad saadavad kauba järjest enam otse lõpptarbijani, jättes tarneahela lülid, nagu jaekauplus või müügiesindus, vahele,” selgitas Oolup.

Näiteks toimetab ESL Ekspressi abil klientideni arvuteid Microlink. Microlink Arvutite tooteturunduse juht Mart Sepp ütles, et peamiselt kasutatakse Eesti Posti teenust kauba toimetamisel edasimüüjateni. “On ette tulnud ka seda, kus me oleme uksest-ukseni teenust ka kauba lõppkliendile toimetamisel kasutanud,” ütles Sepp.

Microlink saadab iga päev Eesti Posti bussiga Eestisse laiali 20-30 kaubaühikut.

Sel aastal kasvab ekspresspakkide saatmine veerandi võrra, prognoosib Oolup.

Praegu pakub Eesti Post ekspresspakiteenust ainult siseriiklikult. Veel enne suve loodetakse seda tegema hakata kogu Baltikumis. Lisaks loodab ettevõte teenust laiendada Skandinaaviasse.

“Võtame lähitulevikus kasutusele pakkidele kantava triipkoodi. Nii on klientidel võimalik saada tagasisidet kas SMS-i või e-maili teel,” tutvustas Oolup uusi plaane.

Samuti uksest-ukseni teenust pakkuva OÜ Cargobus juhataja Viktor Orv ütles, et teenuse kasv on olnud aastas umbes 10 protsenti. “Lisaks tulevad meil peale uued tooted, mis peaksid kasvunumbreid veelgi suurendama,” lisas ta.