Alles viimastel aastatel on e-poe kasutajate osakaal hakanud oluliselt kasvama, näiteks 2013. aastal kasvas e-kaubandus Eestis 30%. Sarnast kasvu on oodata ka 2014. ja 2015. aastal.

Eesti e-ostjaskond on enam-vähem sama suur kui Euroopas, kuid eestlased ostavad võrreldes muu Euroopaga keskmisest rohkem piiriüleselt. Eestis on teistest riikidest internetist ostjaid 33% ning Euroopa Liidus 22%.

Kohaliku kauplejana on välismaiste internetipoodide madalamate hindadega raske konkureerida, kuid seda enam pühendub Kaup24.ee kliendikesksele lähenemisele, oluliselt kiiremale tarnele ning väga laiale juba laos olevale kaubavalikule, et uute klientide usaldusväärsust võita. Meil on pidevalt laos üle 100 000 toote 6000 m2 laopinnal, mis võimaldab klientide tellimused neile kätte toimetada 24 tunni jooksul.

Jõulukingid tulevad e-poodidest
Hea kaubasaadavus ja kiire tarne on võimaldanud meil see aasta kasvada iga kuu üle 20%, lisaks oleme arvestanud mitmekordse müügikasvuga jõulukuudel, kuna üha enam ostavad tarbijad oma jõulukingid pigem e-poodidest. Oleme planeerinud detsembrikuus välja saata ligi 10 000 paki, mis on teiste kuudega võrreldes ca 50% rohkem. Tuleval aastal plaanime kasvada ca 120%.

Tarbijad tellivad järjest suuremat valikut tooteid e-poodidest. Kui tavaliselt moodustab märkimisväärne osa tellimustest infotehnoloogia ja kodutehnika, siis eelkõige just jõulukuudel tellivad kliendid järjest enam ka parfüüme, lastetooteid ning spordikaupu, mille koguseline osakaal kasvab kolm korda.

Lääne- ja Põhja-Euroopa eeskujuks
Lääne- ja Põhja-Euroopas moodustab e-kaubandus jaekaubandusettevõtete müügitulust ca 8-9%. Euroopa e-kaubanduse müügist eratarbijatele tuleb ca 61% Suurbritannia, Saksamaa ja Prantsusmaa turult; neist kõik kolm kuuluvad ka maailma top kuue e-kaupleja sekka.

Neid turge iseloomustab väga tugev kliendikesksus, tellimuste “isikustamine”, soovituste jagamine varasemate tellimuste põhjal, võimalus tagasiside andmiseks ning avatus kliendisuhtluses. Põhjalikult välja töötatud klienditeenindus tagab tarbijates usaldusväärsuse, lisaks võimaldab näiteks Londoni turg väga efektiivset logistikat, kus kaup on võimalik kohale toimetada juba samal päeval. Kui pood suudab pakkuda meeldivat ostukogemust, kasvab ka tarbijate lojaalsus ning nad jäävad e-poe kliendiks ka edaspidi.