Konsultatsioonifirma Ernst & Young uuringu kohaselt kaasati eelmisel aastal Eestis krüptomüntide esmapakkumisega (ICO) 51,8 miljonit eurot. ICO on aga raha kasvatamise viisina enamikus riikides reguleerimata. Tegemist on sisuliselt ühisrahastuse vormiga, kus ettevõte paiskab müügile oma osakud ehk tokenid, mida inimesed saavad osta nii tava- kui ka krüptorahas. Erinevalt aktsiatest, mida ostetakse IPO ajal, ei garanteeri token ostjale ilmtingimata osalust ettevõttes.

Edukamad ICO-d on need, mis kaasavad projekti professionaalsed turundajad, kes aitavad luua ettevõttest usaldusväärse kuvandi. Advokaadibüroo Eversheds Sutherland Ots & Co partneri Randu Riibergi sõnul on kohati kummastav, kui lihtne on krüptorahaga tegelevatel ettevõtetel Eestis pildile saada.