"Ettevõtjad on mures võimalike kulude tõusu pärast ja seetõttu hoiavad pigem konservatiivset joont," nentis AMTEL oma pressiteates.

Automüüjad andsid novembris klientidele üle 1549 uut sõiduautot, mis on paarikümne võrra vähem kui eelmisel aastal samal ajal. Automarkidest on jätkuvalt turuliidriks Toyota ja tarbesõidukeid müüs enim Peugeot.

Möödunud aasta 11 kuu võrdluses püsib tänavune uute sõiduautode müük endiselt ligi 5 protsendiga plusspoolel, hoolimata sellest, et lõppenud kuul müüdi paarisaja auto võrra vähem kui oktoobris. Kokku on tänavu 11 kuu jooksul müüdud 18508 uut sõiduautot, mis on umbes 850 jagu rohkem kui mullu.

"Sealjuures tasub märkida, et kui uute sõiduautode turg püsib plusspoolel, siis kasutatud autode ostmine näitab nii möödunud aasta novembri kui ka eelmiste kuudega võrreldes langustrendi, milles on kindlasti tunda ka maksu- ja tolliameti tööd käibemaksupettuste piiramisel," märkis AMTEL.

Automarkide osas pole oma positsioone loovutanud turuliidrid Toyota ja Škoda. Toyota müüs novembris 249 uut sõiduautod ja Škoda püsis 182 müüdud autoga teisel kohal. Kolmandaks edukaim oli novembris Renault 171 sõiduautoga.

Populaarseimaks mudeliks osutus taaskord Škoda Octavia, aga endiselt püsivad antud edetabelis kõrgel kohal ka maasturid, sest väga edukad olid Honda CR-V, Nissan Qashqai ja Toyota RAV4, vastavalt teisel, neljandal ja viiendal kohal mudelite müügitabelis. Kolmandaks enim müüdi novembris Renault Cliot.

Elektriautosid müüdi novembris 14 tükki ja üldse kokku on Eestis praeguseks hetkeks arvel enam kui seitsesada elektriautot.