Laevakompanii omaniku, Eckerö kontserni tegevjuhi Björn Blomqvisti sõnul on kavas leida Nordlandiast veidi kiirem, suurem ja uuem alus, kirjutas ajaleht Kauppalehti esmaspäeval. Blomqvisti sõnul on Nordlandia siiski siiani heas korras ja täidab oma ülesannet hästi, vahendas BNS.

Laeva vahetuse ajakava on praegu täiesti lahtine, samuti pole otsustatud, kas tellitakse uue laeva ehitus või ostab ettevõte kasutatud laeva.

"Mingit kiiret ega sundi meil ei ole. Kassa olukord on ka korras. Kõige rohkem on küsimus selles, kas leiame meie praegusele kontseptsioonile kõige sobivama laeva, millega võiksime seilata Helsingi ja Tallinna vahel mõlemas suunas kolme tunniga jääoludest ja sadamas ringipööramisest hoolimata," ütles Blomqvist ajalehele.

Praegu võtab sõit Helsingist Tallinna kolm tundi ja Tallinnast Helsingisse kolm ja pool tundi, kuna laev peab ringi pöörama nii Tallinna kui ka Helsingi sadamas.

Nordlandia mahutab praegu 2000 reisijat, selle asendajale soovitakse ruumi rohkem kui 2000 reisijale.

Majanduslikult on Blomqvisti sõnul Eckerö kontserni eelmine ja praegune hooaeg läinud hästi. "Oleme suutnud püsida hästi laevandusäri konkurentsis, kuigi konkurents on näiteks Soome lahel eriti terav. Mahud on põhiline väljakutse ka tulevikus," ütles Blomqvist.

Eckerö Line otsib praegu ka uut tegevjuhti. Blomqvisti sõnul võiks uue juhi nimi teada olla hiljemalt novembri alguses. Eckerö Line'i praeguse tegevjuht David Lindström lahkub kokkuleppe kohaselt ettevõttest tänavu sügisel. Blomqvist ei nõustunud ajalehele kommenteerima lahkumise põhjuseid, kuid kinnitas, et Lindström on tööga hästi toime tulnud.