Hea kui juba Raplast keegi maha ei jää. Vanasti oli tavaesmaspäeva täituvus Tallinnasse jõudmise ajaks üle 400 inimese rongi kohta. Seekord lisandub ka koolivaheaja lõpp. Kui juhtub tulema kolmevaguniline "porgand", 161 kohaga, siis tekib ikka väga hull seis. Ega neljavaguniline pole palju parem oma 214 kohaga. Tasub vaadata, millised rongid lähevad pühapäeva õhtul Viljandi. Siis on aimatav, et tagasi tulevad samasugused.

Parts teadis ammu

Juhan Parts on mu koolivend. Ma kirjutasin talle samal teemal juba poolteist aastat tagasi, sest probleem oli nii lihtsalt etteaimatav. Juhan aga ei vastanud, vaid delegeeris teema Ain Tatterile, kes üritas mulle kui debiilikule selgeks teha, et nad panevad koosseisud kokku ja ehitavad uued jaamad tihedama graafiku tagamiseks. Tegin küll puust ja punaseks ette, et rongide ringlus ei võimaldaks seda reaalses elus logistiliselt ellu viia, aga rohkem minuga keegi ei suhelnud.

On olemas selline logistiline süsteem, nagu rongide ringlus. Kui pikk rong sõidab vajadusepõhisel lõigul ühel suunal, siis tagasi sõidab ta paratamatult tühjal lõigul, sattudes vahepeal üldse teistele liinidele. Edelaraudteel olid Viljandi ja Tartu reisideks eraldi koosseisud. See tagaski oodatud tulemuse. Elronis pole see võimalik, sest siis peaks neil olema poole rohkem ronge.

Minu sõnum oligi Juhanile see, et Viljandi ja Tartu liinidele peab juurde tellima kuue vaguniga rongid. Minimaalselt neljagi vaguniga rongid. Jaamad oleks saanud ehitada Hagudisse ja Sakku. Enne ei ole teoreetiliselt võimalik tipptunnil liiklust tihendada. Öösel jah, aga siis pole ju mõtet, inimesed magavad.

Teine aspekt, millest Juhanile kirjutasin oli, olgu, raha pole ja uusi, pikemaid ronge lisaks ei saa, aga las siis Tartu ja Viljandi liini sõidavad vanad, aga pikad rongid. Võtke liiklus sujuvalt, aasta jooksul üle, aga mind peeti seepeale kahjuks segaseks..

Telligem GoRaililt ajutiselt pikad rongid!

Nüüd oleme fakti ees, et kui kohe midagi ei tee, siis on rahvas rongidest läinud. Mul on 20aastane bussilogistika kogemus, samuti töö bussijuhina nõukogude ajast kuni SEBE-ni 2008. aastani. Seal oli sama asi: kui rahvast millegiga õrritada, liine torkida ja muuta, nagu juhtkond vahel sundis tegema, oli rahvas läinud ega tulnud enam iial tagasi ja liin oli kadunud.

Lahenduseks oleks rentida GoRailit nädalavahetuse rongid, kasvõi Tartusse. Moskva rongi veduriga, reedel ja pühapäeval. Sealt vabanevad Elroni rongid saaks suunata näiteks Viljandi liinile.

Kirjutasin mõned kuud tagasi viiele Elroni juhtkonna liikmele kindlasti peatselt ilmnevastest probleemidest, mis suure tõenäosusega neid ees ootavad, saatsin ka numbreid, kuid ei saanud ühtegi vastust..

Ja nüüd ongi 2014. aasta jaanuar.