Alates 16. jaanuarist ei käi enam Valga-Piusa rong, mis väljub Valgast kell 6.25 ja jõuab Veskile kell 8.16, ning Piusa-Valga rong, mis väljub Veski jaamast kell 13.34 ja jõuab Valka kell 15.26. Valga-Piusa liin on Edelaraudtee üks neljast kõige ebarentaablimast liinist.

Edelaraudtee juhatuse esimehe Jüri Kuusiku sõnul on tõenäoline, et alates 16. jaanuarist loobub teede- ja sideministeerium ebarentaabluse tõttu ka Tartu-Valga-Tartu, Tartu-Jõgeva-Tartu ja Tartu-Orava-Tartu rongiliinide tellimisest.

Valga-Piusa, Tartu-Orava, Tartu-Jõgeva ja Tartu-Valga liinid on kõige ebarentaablimad ja seni ei ole ministeerium eelnimetatud neljale suunale liiklust tellinud, ütles Kuusik.

Tema sõnul on ekslik arusaam, nagu sõltuks nelja kõige ebarentaablima liini sulgemine Edelaraudteest. Kuusik lisas, et selle otsustab siiski reisijateveo tellija ehk teede- ja sideministeerium.

Regionaalminister Toivo Asmer on seisukohal, et reisijateveo probleemid Kagu-Eestis tuleb lahendada. "Inimesed peavad saama liikuda," sõnas minister läinud nädalal oma külaskäigul Võrumaale.

Edelaraudtee osa liinide asendamiseks on bussiliinidele dotatsiooniks ette nähtud viis miljonit krooni.

Koalitsiooninõukogu esimees Andres Tarand ütles eile ajakirjanikele, et praegu on raha Edelaraudtee liinidele tagatud märtsini.

Valga-Võru-Tartu kolmnurgas ühelgi liinil rongiühendus Tarandi väitel ei kao, see tõmmatakse kokku. Ka raudtee kui transpordiliik jääb, päris selle likvideerimisest juttu pole olnud, lisas Tarand.

Võru maavalitsuse majandus-arenguosakonna juhataja asetäitja Ülle Puustusmaa ütles, et Kagu-Eesti maavalitsused pakuvad teede- ja sideministeeriumile rongiliikluse graafiku optimeerimist.

"Rongiliiklus peab jääma, kuna meil puuduvad kruusateed Vaabina ja Sõmerpalu raudteejaamani ja rongiliikluse asendamiseks bussiliiklusega peame ehitama 1,9 ja remontima 36 kilomeetrit kruusateid," nentis maavalitsuse majandus-arenguosakonna peaspetsialist Riho Pindmaa.

Eeldusel, et Edelaraudtee lepib teede- ja sideministeeriumiga kokku, kulutab riik tänavu reisijateveo tellimiseks Eesti Raudtee teedel riigieelarves ette nähtud 60 miljonist 55 miljonit krooni, ütles Kuusik. Viis miljonit kulub kinnipandavate liinide asendamiseks bussitranspordiga.

Olukorras, kus reisijateveo korraldusele puudub alternatiiv, on raudteeliikluse säilitamine äärmiselt oluline, leiab opositsiooniliider Edgar Savisaar. Kuni Eesti riik pole taganud iga Eesti osa võrdset arengut ja infrastruktuuride olemasolu, ei saa regionaalarengu tagamise otstarbekust peamiselt ja ainult rentaabluse nõudega põhjendada, nagu teeb seda teede- ja sideministeerium.