Eesti ärimehe suurosalusega turundusagentuuri ostis rahvusvaheline meediakontsern, tehing oma sektoris üks suurimaid

 (7)
Eesti ärimehe suurosalusega turundusagentuuri ostis rahvusvaheline meediakontsern, tehing oma sektoris üks suurimaid
Foto: Havas

Idea omanikud müüvad ettevõttes enamusosaluse maailma juhtivale kommunikatsioonigrupile Havas. Ettevõtte enda kinnitusel on tegemist läbi ajaloo suurima investeeringuga Balti agentuuridesse.

Täna sõlmitud lepingu alusel omandab Havas turunduskommunikatsioonigrupist Idea 51%, teiste omanikena jätkavad kõik senised Balti partnerid. Idea Groupi Eesti ainuomanikust Mark Eiknerist saab Havas Baltikumi juht. Idea on Baltikumis Havasi partner olnud aastast 2003.

„Havasi valmisolek täielikult Baltikumi turule tulla on Ideale ja kogu meie meeskonnale suur kompliment. See tähendab, et meie aastatepikkune töö on pälvinud globaalselt tugeva tegija tähelepanu ja usalduse,“ kommenteeris Idea partner Mark Eikner.

Ta lisas, et viimastel aastatel ei ole Eestisse ega Baltikumi meie valdkonnas sellist investeeringut tehtud, kuigi ei soovinud täpsustada tehingu suurust. Tehingut nõustasid Idea poolelt Cobalt ja Havasi poolelt Sorainen.

Samasse gruppi kuuluvad ka Canal+ ja Universal Music

„Usume, et Havasi panus annab hoogu juurde meie toodete, teenuste ja eriti tehnoloogia arengule. Nii saame suure sammu edasi astuda näiteks digimaailmas ning pakkuda oma klientidele maailmatasemel lahendusi.“

Havas Groupi piirkonna presidendi ja CEO Alberto Canteli sõnul on Havas maailmas üks kiiremini kasvav kommunikatsioonigrupp ning enamusosaluse omandamine Ideas oli pikaajalise koostöö loomulik samm.

Seotud lood:

„Mul on hea meel, et Havas on nüüd ametlikult Balti riikides oma agentuurina esindatud. Usume kohalikesse juhtidesse ja Idea praegusesse struktuuri ning seda muutma ei ole plaanis hakata. Küll aga pakume igakülgset tuge, et ettevõtted saaksid kasvada," lausus Canteli.

Näiteks on Havas välja arendanud unikaalsed sotsiaal-, mobiili- ja digimeedia tehnoloogilised platvormid, meie emaettevõte Vivendi omab selliseid brände nagu Canal+ ja Universal Music. „See tähendab Balti tiimide jaoks uusi võimalusi ja võimast koostöövõrgustiku laienemist,“ sõnas Canteli.

Muudab ka kaubamärgi

Idea hakkab edaspidi tegutsema ühtse Havasi brändi all. Brändidest tuleb kasutusele loovagentuur Havas, meediaagentuur Havas Media ja kommunikatsiooniagentuur Havas PR.

Idea Group on kolmes Balti riigis tegutsev turunduskommunikatsiooniagentuuride grupp, kuhu kuulub 19 agentuuri. Töötajaid on kokku 250 ning 2018. aasta käive tuleb 50 miljonit eurot.

Havas on maailma suurimaid globaalseid kommunikatsioonigruppe. Asutatud aastal 1835 Pariisis, pakub grupp nüüdseks tööd 20 000 inimesele 100 riigis ning on osa kommunikatsiooni- ja sisutootmise ettevõttest Vivendi.

Havasi kolm äriüksust – loov, meedia ning tervishoid – tegutsevad 52-s Havas Village’is üle maailma, kus meeskonnad jagavad ühist ärikultuuri, tagades nii klientidele mugava kohtlemise ja suurepärase kogemuse.