”Paar aastat tagasi tuli suvel lisabusse juurde panna, et kõiki Ukrainasse soovijaid ära vedada. Saatsin siis Odessa külalisi bussile ja selline rahvamass üllatas mind,” ütles Odessa vahuveinide maaletooja Raivo Raidam.

Üleeile andis majandusministeeriumi juures asuv liinilubade komisjon loa avada rahvusvahelised bussiliinid Gomelisse, Hmelnitskisse, Odessasse, Minskisse, Varssavisse, Freiburgi ja Karlsruhesse.

“Paneme Tallinna-Pärnu-Gomeli ja Tallinna-Minski-Kiievi-Odessa liinidele 50-kohalised bussid. Liinid tasuvad ennast ära siis, kui igas bussis sõidab vähemalt 20 reisijat,” ütles AS H-liinide juhataja Toomas Saag.

“Juba jaanuaris hakkasid meile helistama inimesed, kes soovisid Hmelnitskisse sugulastele külla sõita. Arvan, et see miljonilinn on ka Eesti ärimeestele avastamata maa koos Vinnitsa ja teiste huvitavate linnadega, milledest läbi sõidame,” ütles OÜ Irolin Valgevene ja Ukraina liinide juhataja Svetlana Vares.

Hmelnitskisse ja Minskisse sõites on Varese sõnul viimase kahe aasta jooksul bussid kogu aeg täis olnud. Tänu sellisele edule tekkis ettevõttel eelmise aasta lõpus soov avada nendesse linnadesse regulaarliin. “Praegu sõidavad sinna meie 17- ja 12-kohalised väikebussid.”

Taisto Liinide tegevdirektor Riho Kartau ütles, et nemad teevad laevaga Paldiskist Rootsi sõitmisega Peterburist ja Moskvast Euroopasse sõitmise mugavamaks kui läbi Poola bussiga loksudes. “Venelased saavad läbi Eesti sõites hoida kokku ka Poola viisalt,” ütles Kartau.

Rahvusvahelistel liinidel hakkavad rahvast vedama Neoplan bussid, milles on olemas kõik vajalikud mugavused pikkadeks sõitudeks. Esimesel poolel aastal loodetakse saavutada busside täitumuseks 50 protsenti.