„Meie e-teeninduses on energiaprofiili täitnud enam kui 4000 klienti. Oleme neile jaganud personaalseid nõuandeid sellest, kui palju energiat ja raha saaksid nad oma kodus erinevate tegevuste abil säästa. Mõned soovitustest ei vaja kulutust, teistel puhkudel nõuab energiasääst küllalt suuri väljaminekuid. Klientide jaoks on oluline teada, kas 20 eurot on aastas võimalik säästa 5-eurose või mitmesaja euro suuruse kulutusega,“ selgitas Eesti Energia pressiteates energiasäästuvaldkonna juht Marja-Liisa Alop põhjuseid, miks energiaprofiili täiendamine ette võeti.

Tasuvusaja arvutamisel lähtub Eesti Energia energiasäästu lahenduste keskmistest turuhindadest ja kliendi energiakuludest, mille ta sisestab energiaprofiili.

„Tasuvusaja arvutamisel võtame arvesse iga kliendi personaalset energiaprofiili, mistõttu on tasuvusajad klienditi väga erinevad. Näiteks võib ühes eramus lae soojustamine ja energiasäästlike valgustite kasutuselevõtt tasuda ära 10 aastaga, samas kui teises eramus avaldab investeering pere eelarvele positiivset mõju juba 15 kuu möödudes,“ tõi Alop näite.

Energiaprofiili täitmiseks tuleb vastata 23-le küsimusele oma korteri või eramu seisukorra, energia- ja veekulude, koduste seadmete ja tarbimisharjumuste kohta. Mida täpsemini küsimustele vastata, seda täpsemad on energiaprofiili nõuanded. Eesti Energia soovitab energiaprofiili täita e-teeninduses. Seeläbi saab klient oma profiili andmeid hiljem muuta ning võrrelda neid teiste profiilidega. Ühtlasi on Eesti Energial võimalik e-teeninduses täidetud profiilides kliendi elektritarbimise andmeid jooksvalt uuendada.

Eesti Energia e-teenindusse saavad sisse logida ka inimesed, kes ei ole ettevõtte lepingulised kliendid. Energiaprofiili on võimalik täita nii eesti, vene kui ka inglise keeles.