Ringi sõnul pole turu avanemise eel kõlanud ennustused, et konkurentsi ei teki ja kliendid elektrilepinguid ei sõlmi, tõeks osutunud.

„Eesti jaekliendid saavad valida kaheksa elektrimüüja vahel – seda on oluliselt rohkem kui arvasime ka ise möödunud aastal. Laias laastus pakutakse fikseeritud ja börsipõhiseid hindu, kuid kokku on alternatiivseid lahendusi turul kümneid. Ilmselt kasvab pakkumiste hulk lähiajal veelgi, sest tänaseks on teada, et turule on sisenemas kaks uut müüjat. Uut konkurentsi Põhjamaadest võib turule tuua ka Estlink 2 käivitamine järgmisel aastal,“ rääkis Rink.

Rink rõhutas, et ehkki meedias võrreldakse pea igapäevaselt Eesti hulgihindu Soomega, ei osta ei Soome ega Eesti kliendid tegelikult elektrit elektribörsi Nord Pool Spoti hinnaga. Ta tõi näite, et kui Eestis on keskmine elektri jaehind täna 6 s/kWh kohta, siis Põhjamaades on see kõrgemate müügimarginaalide tõttu üle 7 s/kWh.

Rinki hinnangul on kasvamas klientide aktiivsus elektriturul valikute tegemisel.

„Viimased kuud on taas näidanud elektrilepingute sõlmimises hoogustumise märke. Uusi elektrilepinguid sõlmivad eelkõige üldteenuselt lahkujad – keskmiselt lisandub seeläbi Eesti Energias 5000 uut lepingut kuus. Teise huvitava faktina täheldame, et kui kevadel sõlmiti aktiivselt just börsihinnaga lepinguid, siis nüüd on trend taas hinna fikseerimise poole. Ilmselt on selle põhjuseks suvised kõrgemad börsihinnad,“ kirjeldas Rink turul toimuvat liiklust.

Ühe olulise muudatusena tõi Eesti Energia juhatuse liige välja ka selle, et elektrimüüjate pakkumised eri tarbimismahuga klientidele erinevad nüüd rohkem kui möödunud aastal. Kui eelmisel sügisel erinesid pakkujate hinnad väikese ja suure tarbimisega kliendile keskmiselt 0,2 s/kWh, siis praegu on erinevused isegi kuni 0,5 s/kWh.

Konkurentsi tekke tulemusel on Eesti Energia oma turuosast Eestis kaotanud küll ligi 10 protsenti, ent selle teevad Ringi sõnul tasa Lätis ja Leedus sama palju kasvanud müügimahud. Läti elektriturul on Eesti Energia turuosa kasvanud 16 protsendile ja Leedus 10 protsendile. Nendel turgudel müüb Eesti Energia elektrit vaid äriettevõtetele. Eesti Energial on Lätis ligi 1600 klienti, Leedus aga 900 klienti.