Eesti Energia asendas kokkulepitud tarbimise teenuse uue arveldusviisiga, milleks on graafikmakse, selgitas Eesti Energia müügi- ja teenindusdirektor Sten Argos. “Graafikmakse tagab täpsema arvelduse ja viib klientidele esitatud arved reaalse elektritarbimisega vastavusse.”

Arveldamine senise kokkulepitud tarbimise alusel tekitas energiafirma hinnangul tarbijates arusaamatust ja suurte vahearvete tõttu ka pahameelt. Suured vahearved tekkisid tarbimiskohast kontrollnäitude võtmisel, kui selgus, et kokkulepitud tarbimiskogused ei vastanud klientide tegelikule tarbimisele.

Graafikmakse on kokkulepitud tarbimisega sarnane lihtne arveldusviis ühe igapäevase teenuse — elektrienergia tarbimise eest tasumiseks. Klient ei pea igakuiselt teatama näite. Kokkulepitud tarbimist kasutanud klientidele jääb seni kokku lepitud maksesagedus samaks. Maksesagedus on paindlik vastavalt tarbitud kogusele.

“Kui klient näeb, et tema tarbimiskohale vastab paremini mõni muu tüüptarbimisgraafik, siis loomulikult saab ta sellest meid teavitada ning on võimalik leida pakutavate tüüptarbimisgraafikute hulgast konkreetsele tarbimiskohale sobilikum,” kinnitas Argos.

Täna kajastati meedias, kuidas Eesti Energiaga võttis uue maksesüsteemi tõttu tarbija kontolt otsekorraldusena tavapärasest enam kui kaks korda suurema summa maha.