Eesti ettevõtjad peavad vastutustundlikku ettevõtlust äristrateegia osaks
Eesti, Läti ja Leedu äriliidrite arvamusi koondava KPMG äsjase uuringu „Majanduse Pulss 2013“ põhjal omistavad enam kui pooled uuringus osalenud ettevõtete omanikud ja juhid vastutustundlikule ettevõtlusele strateegilist tähendust.
56 protsendi Eestis osalenud ettevõtja ning juhi jaoks on vastutustundlik ettevõtlus eelkõige osa ettevõtte äristrateegiast ning igapäevasest äritegevusest, teatas MTÜ Vastutustundliku Ettevõtluse Foorum.
Vaid väike osa peab seda esmajoones mainekujunduse vahendiks (6%) või ebaratsionaalseks moesõnaks ettevõtluses (5%).
„Meie rõõmuks annavad vastused alust arvata, et enamuse juhtide ja ettevõtjate peas on see põhitegevusega seotud juhtimisküsimus, mitte kosmeetiline lisategevus. Ettevõtte enda ja ühiskonna jätkusuutlikkus peakski olema märksõnad, mis turule pakutavates toodetes ja teenustes väljenduvad,“ kommenteeris Vastutustundliku Ettevõtluse Foorumi tegevjuht Marko Siller.
„Mida rohkem ettevõtted jätkusuutlikkuse teemat sedasi teadvustavad, seda rohkem võime loota, et meie ettevõtete tegelikku edukust mõõdetakse finantstulemuste kõrval ka sotsiaalsete-, kogukondlike- ja keskkondlike tulemuste kaudu. Vaikselt, ent siiski näeme kasvavat huvi jätksuutlikkuse aruannete koostamise vastu.“