Tallinna-Tartu maanteel tihedamalt liiklejad ei pea väga tähelepanelikud olema, et märgata iga natukese aja tagant veokeid, mille treileril loksub Tartu poole kuni seitse tuliuut valge kattega luksuslikku Mercedes-Benzi. 186 km pikkuse teekonna jooksul pealinnast Tartusse võib näha viit-kuut sellist Mercedeste koormaga veokit. Pole raske arvata, et sellist hulka kalleid autosid ei nõuta seisma mõnesse Lõuna-Eesti autosalongi, vaid need on teel Venemaale.

Kui küsida maksu- ja tolliametilt autotransiidi kohta täpsemaid andmeid, selgub, et ainult Mercedeseid viimastel aastatel Eesti kaudu Venemaale viiaksegi. Ja mitte tavalisi (kui sõna tavaline saab üldse selle automargi kohta kasutada), vaid pigem eksklusiivsemad ja kallimad, näiteks ML-, G-, GLK- ja S-klassi mudelid. Statistikas eksib sekka küll ka mõni väikeauto Smart, aga neid toodab samuti Mercedese tehas.

Edasi lugedes saab teada, tänu millele Assistoril selline magus transiidiäri käima lükata õnnestus. Samuti seda, mis on kõige eksootilisem Eestist Venemaale müüdud auto.