Eesti firmad otsivad aina enam uuenduslikke lahendusi

 (2)
Eesti firmad otsivad aina enam uuenduslikke lahendusi
Topham Picturepoint

EAS-i innovatsiooni divisjoni direktori sõnul otsib aina enam Eesti firmasid masu ajal innovaatilisi lahendusi ning sealjuures suunatakse tegevus algusest peale välismaa turule.

Ettevõtluse arendamise sihtasutuse (EAS) innovatsiooni divisjoni direktor Ilmar Pralla rääkis Päevaleht Online’ile, et aina enam firmasid tegeleb Eestis innovaatiliste lahenduste otsimisega ning erinevalt varasemast suunatakse oma tegevus algusest peale globaalsele turule.

Pralla märkis, et lisaks sellele, et mitmed Eesti innovaatilised firmad suunavad oma tegevuse algusest peale ülemaailmsele turule, tehakse projekte koos rahvusvaheliste meeskondadega ning kapital liigub ka tehnoloogiasse, mitte ainult kinnisvarasse. „Need on asjad, mida buumiajal 2006. aastal polnud näha,“ märkis Pralla.

Pralla sõnul on innovatsioonibuum lahvatanud just masu ajal ning näiteid eestlaste innovaatilisuse kohta on palju. Veel eelmisel nädalal võis kuulda robotmannekeenist, mis suudab jäljendada enam-vähem iga kehakuju. Pralla märkis, et rõivarobot suudab selle valmistajate sõnul võtta umbes 10 000 eri kehakuju.

„Tema rakendus on online-veebipoodides, kus inimesed saavad näha, kuidas üks või teine riie neile istub. Riiete tagastamise peale kulub palju raha, kui inimesed näevad veebis, kuidas riie nende seljas välja näeb, siis vähendab see suuresti riiete tagastamisele tehtavaid kulutusi,“ ütles Pralla ning lisas, et juba saab rõivamannekeeniga tutvuda Quelle veebipoes.

Eestis arendatud biotehnoloogia

Eelmisel nädalal sõlmis oma esimese lepingu „targa maja“ arendanud väikeettevõte Yoga, kes loodab lähiajal lisaks Indiale jõuda lepinguteni ka Araabias ja USA-s.

Edukas on olnud Mobi, kes on Pralla sõnul oma teenusega turul olnud veidi enam kui aasta ning jõudnud 26 riiki. Mobi avas teenusteportaali Fortumo, mis võimaldab Eesti firmadel Skandinaavias SMS-teenuseid pakkuda.

Pralla märkis, et väga edukad on olnud ka biotehnoloogia firmad. AS Icosagen, kelle tegevus on suunatud peamiselt välisturgudele, müüs mitmele maailma suurimale ravimifirmale Icosagen Cell Factory’s loodud valgutehnoloogia kasutamise õiguse.

OÜ Protobios müüs aga Johnson&Johnsonile kopsuvähi raviga seotud teadmisi.

EAS-ilt sai Pralla kinnitusel kuu või paar tagasi raha AS VKG Oil, et otsida analoogiat põlevkivist põlevkiviõli paremaks valmistamiseks. Nemad on oma tööga Pralla hinnangul ilmselt alles alguses.

Sobivalt on 2009. aasta Euroopa loovuse ja innovatsiooni aasta.